اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

2 هزار پرونده اختلاف خانوادگی با صلح و سازش خاتمه یافت

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در محاکم قضایی اردبیل بالغ بر 2 هزار پرونده اختلافات خانوادگی منجر به صلح و سازش و آشتی بین طرفین دعوا شد.

2 هزار پرونده اختلاف خانوادگی با صلح و سازش خاتمه یافت

غلامعلی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل موضوع اختلافات خانوادگی و پدیده زشت طلاق را از معضلات جدی دستگاه قضایی استان برشمرد و اظهار داشت: برای اردبیل با معروفیت دار‌الارشاد حجم عظیمی از پرونده‌های اختلاف خانوادگی، ارثی و موضوع طلاق زیبنده و شایسته نیست.

وی بحث پیشگیری از آسیب‌ها و جرایم مختلف را بسیار جدی توصیف کرد و گفت: ما باید قبل از پیشگیری پیش‌بینی را نیز در اولویت قرار دهیم و اجازه ندهیم فردی که قرار است در آینده به گرداب هلاکت بیفتد در مسیر خواسته و طمع خود گام بردارد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خاطرنشان کرد: ازدواجی که فرجام آن طلاق است چرا باید صورت گیرد که در این ارتباط خانواده‌ها باید با در نظر گرفتن الگوهای تربیتی، اعتقادی وصلت را انجام داده و اجازه ندهند دو جوانی که هیچ سنخیتی از نظر اعتقادی و تربیتی با هم ندارند به امر مبارک ازدواج دست بزنند.

رضایی یادآور شد: عقل سلیم حکم می‌کند با میانجیگری بزرگان و ریش سفیدان ازدواجی که از روی هوا و هوس باشد شکل نگیرد چرا که امروز در محاکم قضایی ما پرونده‌هایی تلنبار شده است که همه حکایت از ازدواج نامناسب و زندگی‌های شکست خورده است.

این مسئول از خانواده‌ها و پدران و مادران خواست در ازدواج فرزندانشان شاخصه اعتقادی، روحی، روانی و تربیتی را نادیده نگیرند تا مبادا با ایجاد اختلاف و کشیده شدن کار به طلاق کار و وظیفه ما سنگین‌تر شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اعلام اینکه فراتر از قانون نمی‌توان کاری کرد، به خبرنگار فارس ابراز داشت:‌ وظیفه شرعی و قانونی ما رسیدگی به پرونده‌هاست چراکه ورود 189 هزار پرونده در طول یک سال حجم عظیمی است که رسیدگی به آنها کار شاقی می‌باشد.

رضایی با ارائه یک آمار تکان‌دهنده از نزاع و درگیری در اردبیل افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده هر شش نفر در این استان با هم درگیر هستند به حدی که بیش از 50 درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری را اختلافات و دعواهای خانوادگی و ارثی تشکیل می‌دهد که با صلح و سازش می‌توان آنها را مختومه کرد.

وی اهالی استان و به ویژه بزرگان را به ایجاد صلح و سازش، صفا و صمیمیت و محبت و مودت دعوت کرد و ادامه داد:‌ چرا دینی که انسان‌ها را به آرامش و مهربانی دعوت می‌کند امت آن بخواهند اختلاف‌های کوچک را بزرگ جلوه داده و نزاع و درگیری به راه اندازند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به ورود پرونده‌های متعدد و پر‌حجم به دادگستری‌ها تصریح کرد: اولویت محاکم و مراجع قضایی اقدامات پیشگیرانه است که در این زمینه تلاش می‌کنیم با ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها به خوبی و خوشی خاتمه پیدا کند.

رضایی در پایان اظهار داشت: با راه‌اندازی مرکز مشاوره روانشناسی بیش از 2 هزار فقره پرونده اختلافات خانوادگی در این استان در یک سال اخیر با صلح و سازش خاتمه یافته و نظام خانواده تحکیم یافته است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول