اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور قضایی دادگستری زنجان:

اکثر پرونده‌های وکلا در زمینه مجادله‌های خانوادگی است

خبرگزاری فارس: مشاور قضایی دادگستری زنجان با اشاره به کلیشه‌ای‌شدن کار وکلا در زمینه رسیدگی به امور موکل اضافه کرد: اکثر پرونده‌های وکلایی که از آنها تحقیق شده در زمینه مجادله‌های خانوادگی است.

اکثر پرونده‌های وکلا در زمینه مجادله‌های خانوادگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهین املاکی ظهر امروز در کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری زنجان اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر روند و موضوع پیگیری پرونده‌های قضایی در دادگستری تغییر پیدا کرده و به سوی مسائل خانوادگی سوق پیدا کرده است.

مشاور قضایی دادگستری زنجان با اشاره به اینکه در 15 سال پیش تعداد دعاوی خانوادگی بسیار کم بود، اضافه کرد: متاسفانه در جامعه امروزی تعداد دعاوی خانوادگی افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تعداد دعاوی خانوادگی به قدری کم بود که حتی وکلا نیز انجام اینگونه پرونده‌ها را قبول نمی‌کردند.

املاکی اظهار کرد: با آماری که از 200 تا 300 وکیل در استان زنجان گرفته شده است، این گروه اعتقاد بر کلیشه‌ای شدن پرونده‌ها دارند و بر این باورند که تعداد دعاوی خانوادگی بسیار افزایش یافته است.

وی با انتقاد از سریال‌های ماهواره‌ای که پخش می‌شود، اضافه کرد: سریالی که در چند ماه اخیر از یکی از سریال‌های ماهواره‌ای پخش شد تیشه به ریشه خانواده زده و موجب فروپاشی کانون گرم بسیاری از خانواده‌ها شده است.

مشاور قضایی دادگستری زنجان تصریح کرد: باید از پخش این نوع فیلم‌ها جلوگیری شده و در زمینه این نوع فیلم‌ها آگاه‌سازی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سمینار تخصصی قوانین و مقررات ویژه قانون مدنی اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش بررسی آخرین قوانین و مقررات در حوزه زنان و خانواده است.

املاکی بررسی نقاط ضعف و قوت و خلاءهای قانونی در حوزه‌ی خانواده و همچنین بررسی وضعیت اجرای قوانین مربوط در محاکم قضایی را نیز از دیگر اهداف برگزاری همایش مذکور عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به محورهای برگزاری سمینار تخصصی مذکور اضافه کرد: مذهب، آموزه‌های دینی، داشتن خانواده‌ای سالم و پایدار از جمله محورهای برگزاری سمینار تخصصی قوانین و مقررات ویژه‌ قانون مدنی است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول