اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم خبر داد

شرکت 36 هزار نفر در طرح تلاوت خانوادگی قرآن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم از شرکت 36 هزار نفر در طرح تلاوت خانوادگی قرآن خبر داد.

شرکت 36 هزار نفر در طرح تلاوت خانوادگی قرآن

جلال خدامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به شرکت 36 هزار دانش‌آموز، معلم و خانواده‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان در طرح تلاوت خانوادگی قرآن ابراز داشت: این طرح که از سال 83 در استان قم آغاز شده توانسته با ایجاد انگیزه در تلاوت گروهی قرآن فضای خوبی در مدارس ایجاد کند.

وی ادامه داد: این طرح تاکنون با موفقیت خوبی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم دنبال شده و توانسته 313 گروه را در مدارس استان قم با خود همراه کند.

رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: هر گروه 120 نفر عضو دارد که در آن یک نفر به عنوان قرآن‌یاور مسئول تنظیم و پیگیری روزانه تلاوت قرآن است.

وی افزود: در این طرح برای هر نفر یک برنامه تلاوت روزانه تنظیم شده است که طبق آن با قرائت روزانه یک حزب در 120 روز یک ختم قرآن کریم کامل می‌شود.

ملی‌ شدن طرح‌های قرآنی آموزش و پرورش قم

خدامحمدی با اشاره به استقبال از طرح‌های قرآنی استان قم اضافه کرد: این طرح که از سال 83 در قم آغاز شده، مورد توجه استان‌های دیگر نیز قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش آن را به عنوان طرح ملی به تمام استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی ابراز داشت: سامانه‌ای هم به منظور هوشمندسازی و اطلاع‌رسانی آسان برای طرح تلاوت روزانه قرآن طراحی شده است.

رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم گفت: این سامانه که حاوی تمام اطلاعات شرکت‌کنندگان در این طرح است در نخستین دوره مسابقات فرهنگیان که در قم برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده آنها همراه با یکدیگر درگیر یک برنامه منظم تلاوت قرآن می‌شوند که این خانوادگی بودن تاثیر خوبی بر اجرای بهتر این طرح دارد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول