اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با سال 89 مشخص شد

رشد 30 درصدی پرونده‌های اختلافات خانوادگی در بویین‌زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان بویین‌زهرا گفت: متأسفانه بنابر آمار تعداد پرونده‌های مربوط به اختلافات خانوداگی سال 90 در بویین‌زهرا در مقایسه با سال 89 بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

رشد 30 درصدی پرونده‌های اختلافات خانوادگی در بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا حجت‌الاسلام علی مظفری عصر امروز در نشست خبری که با حضور رسانه‌های مختلف در دفتر وی برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدای فاجعه هفتم تیر اظهار کرد: شهید آیت‌الله دکتر بهشتی با ولایت‌مداری و با روحیه صبر و انقلابی خود همواره در طول زندگی پربرکت خویش مدافع آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی بوده و در این راه از هیچ کوشش و تلاشی فرو‌گذاری نمی‌کردند.

رئیس دادگستری شهرستان بویین‌زهرا با قدردانی از اصحاب رسانه‌ها برای انعکاس فعالیت‌های قوه قضاییه در کشور افزود: امیدواریم که با انعکاس صحیح و جامع اخبار در جامعه شاهد پیشرفت و عزت هرچه بیشتر کشور در عرصه‌های گوناگون بوده و دشمنان را خوار و ذلیل کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های وارده به این دادگستری شهرستان از سوی دادگاه‌ها، دادسراها و نیز شوراهای حل اختلاف این شهرستان بالغ بر 16 هزار و 66 پرونده بوده است، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 16 هزار و 688 پرونده نیز از سوی قضات در این شهرستان مختومه اعلام شده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه تعداد 622 فقره پرونده قضایی و حقوقی بیشتر از تعداد پرونده‌های وارده اعلام مختومه شده است، افزود: بیشتر این تعداد پرونده‌های مختومه اعلام شده مربوط به سال‌های قبل بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع به نسبت مقایسه‌ای با سال 89 به میزان 43 درصد پرونده‌ها در این شهرستان بیشتر مختومه شده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به کاهش چشمگیر مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این شهرستان اذعان کرد: در سال جاری با برنامه‌ریز‌های انجام شده زمان رسیدگی به هر یک از پرونده‌ها باز هم کاهش پیدا کرده و موجب رضایت هرچه بیشتر ارباب رجوع را فراهم کرده است.

مظفری با بیان اینکه متأسفانه به نسبت پرونده‌های قضایی مربوط به اختلافات بین خانواده‌ها در مقایسه با میزان سال 89 بیش از 30 درصد افزایش یافته است، افزود: به طور کلی تعداد 183 فقره پرونده طلاق در سال 90 مطرح شده است که نشان‌دهنده عدم رعایت کامل اصول و معیار‌های اسلامی در زندگی‌های مشترک است.

وی پایین بودن سن ازدواج در بانوان را یکی از دلایل بسیار اصلی جدایی و طلاق عنوان و بیان کرد: در مجموع از کل تعداد هزار و 221 فقره ازدواج به ثبت رسیده در این شهرستان در سال گذشته در بیشتر از 630 عنوان از این ازدواج‌ها میانگین سن دختران زیر 18 سال بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان بویین‌زهرا رعایت نکردن مسائل شرعی و عدم پایبندی صحیح و مطلق به ارزش‌ها و دستورات والای دینی در برخی از خانواده‌های جامعه را از دیگر عوامل دخیل در جهش وحشتناک و هشدار‌گونه طلاق در جوانان عنوان و اذعان کرد: هر چه‌قدر که خانواده‌ها و زوج‌های جوان به اصول و ارزش‌های دینی پایبند نبوده و به آن عمل نکنند میزان متزلزل شدن کیان خانواده‌ها نیز گسترش یافته و زندگی‌های مشترک از هم پاشیده می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه هفت شعبه قضایی در شهر بویین‌زهرا در حال فعالیت هستند، ادامه داد: پنج شعبه ثابت از شش شعبه موجود در بویین‌زهرا نیز در حال حاضر فعال بوده و به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به مقررات زمانی که برای ورود و خروج قضات از حوزه‌ها و شعبات قضایی خود وضع شده است، افزود: همه فعالیت‌ها و برنامه‌های که در دادگستری‌ها انجام می‌گیرد بر اساس قوانین دستگاه قضا و بر مبنای اصول خاصی است که تدوین شده و در اختیار نواحی قضایی قرار گرفته است.

رئیس دادگستری شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به برگزاری اردو‌های و سفر‌های معنوی برای مجموعه کارکنان و قضات شهرستان بویین‌زهرا در طول سال تصریح کرد: اینگونه اردو‌ها که با هدف ارتقای هرچه بیشتر معنوی و اعتقادی مجموعه کارکنان دادگستری صورت می‌گیرد، نقش بسیار ویژه‌ای را در تقویت روحیات و بینش‌ کارکنان و قضات دارد.

مظفری تعداد قضات شهرستان بویین‌زهرا را 10 نفر عنوان و اضافه کرد: از مجموعه این تعداد قاضی، پنج تن از آنان در حوزه‌های قضایی و پنج تن دیگر نیز در دادسراها به کار رسیدگی به پرونده‌ها و ایجاد مساوات بین مردم مشغول هستند.

وی با اشاره به تفکیک شعبات قضایی برای رسیدگی به پرونده‌های حوزه‌های گوناگون تصریح کرد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شعبه یکم دادگستری شهرستان بویین‌زهرا به پرونده‌های مربوط به مشکلات خانواده‌ها و شعبه شماره 2 نیز صرفأ به پرونده‌های ویژه حقوقی و اقتصادی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول