اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت:

ریشه 50 درصد پرونده‌های خانوادگی مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: بیش از 50 درصد از پرونده‌های خانوادگی ریشه در مواد مخدر دارند که باید تدبیر اساسی برای آن اندیشیده شود.

ریشه 50 درصد پرونده‌های خانوادگی مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مجید رستمی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران در جیرفت اظهار داشت: آمار جرائم خشن نسبت به سال‌های گذشته در این شهرستان 80 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: پرونده‌های وارده دادسرا و دادگاه در سال گذشته در جیرفت 19 هزار و 9 فقره بوده که از این تعداد 17 هزار و 467 فقره مختومه شده است.

رستمی تصریح کرد: پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف در سال گذشته نیز 11 هزار و 687 فقره بوده که از این تعداد 11 هزار و 728 فقره مختومه شده است.

وی ابراز داشت: از مجموع پرونده‌های وارده به شورا نیز 4 هزار و 960 فقره منجر به سازش شده است.

رستمی عنوان کرد: 688 هکتار از اراضی به ارزش بیش از یک‌تریلیارد ریال طی دو سال اخیر با حکم دادگاه و دستورات قضایی در شهرستان جیرفت رفع تصرف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: همچنین از یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان به ارزش بیش از 2 تریلیارد ریال که توسط افراد تصرف شده بود، جلوگیری به عمل آمده است.

رستمی در بحث امنیت بیان داشت:‌ رسانه‌ها می‌توانند با آگاه‌سازی مردم در راستای سالم‌سازی و امنیت مورد نیاز جامعه نقش کلیدی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با انعکاس درست اخبار می‌توانند در جامعه اعتمادسازی کنند، اذعان داشت:‌ انعکاس غیرواقع اطلاعات زمینه تشویش اذهان عمومی را در پی دارد.

رستمی ریشه بسیاری از ناامنی‌ها را فقر فرهنگی و اقتصادی ذکر و خاطرنشان کرد: ‌برای دستیابی به امنیت پایدار باید تمام افراد جامعه با اجرای دو فریضه مهم الهی امر به معروف و نهی از منکر به وظیفه خود عمل کنند.

وی دلیل بروز بیشتر ناهنجاری‌های اجتماعی را تضعیف مبانی دینی دانست و اظهار داشت:‌ از آنجا که دشمنان نظام جمهوری اسلامی در پی دستیابی به این هدف پلید و شوم هستند، باید تلاش کرد تا ارزش‌های اسلامی در جامعه احیا و تثبیت شود.

رستمی با تأکید بر اینکه نزاع‌ها و قتل‌ها جزو شاخص‌های ناامنی محسوب نمی‌شوند، تصریح کرد:‌ شهرستان جیرفت از نظر تمام شاخص‌ها نسبت به سایر شهرستان‌های استان کرمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی متولی پیشگیری از جرم را دستگاه قضایی خواند و افزود: اما برای رسیدن به این مهم باید تمام دستگاه‌های اجرایی با همکاری مردم تلاش و همت لازم را انجام دهند.

رستمی عنوان کرد: برخورد قاطع، بازدارنده و بدون اغماض با تمام مخلان امنیت رویه دستگاه قضایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

دادستان و عمومی و انقلاب جیرفت با بیان اینکه اختلافات خانوادگی و مواد مخدر مانند زنجیر به هم متصل هستند، گفت: بیش از 50 درصد از پرونده‌های خانوادگی ریشه در مواد مخدر دارند که باید تدبیر اساسی برای آن اندیشیده شود.

رستمی بیان داشت: خانواده‌ها باید با تربیت صحیح فرزندان خود ایمن‌سازی لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی مجموع کشفیات مواد مخدر در سال 89 را 5 تن و 920 کیلوگرم خواند و اذعان داشت: در سال 90 نیز 3 تن و 292 کیلو و 382 گرم در زمینه مواد مخدر کشفیات داشته‌ایم.

رستمی با بیان اینکه بیش از یک سال است که دستور قاطع با توزیع‌کنندگان مواد مخدر صادر شده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد احداث مرکز جامع بازپروی و ترک اعتیاد با مرکزیت جنوب کرمان ارائه شده است.

وی اظهار داشت: احیا ماده 13 قانون مواد مخدر در زمینه پلمپ محل توزیع مراکز مواد مخدر برای نخستین بار از طرف شهرستان جیرفت در مرکز استان مطرح شد و بیشترین کار در این زمینه نیز در این شهرستان انجام گرفته است.

رستمی با بیان اینکه مبارزه با زمین‌خواری طی دو سال اخیر به هیچ وجه قابل قیاس با 30 سال گذشته نیست، تصریح کرد: روستاهای حسین‌آباد، خالق‌آباد، اکبرآباد، امیرآباد و نارجوئیه تعیین حدود شده‌اند.

وی افزود: شهروندان جیرفتی باید برای خرید و فروش اراضی محدوده شهر از اداره راه و شهرسازی و شهرداری و برای اراضی خارج از شهر از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و دهیاری‌های محل استعلام کنند.

رستمی عنوان کرد: بسیاری از اراضی در دره منطقه دلفارد و ساردوئیه نیز از چنگال متصرفان به بیت‌المال برگردانده شده و بعضی نیز در شرف باز پس‌گیری هستند.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول