اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم:

همایش کوهپیمایی خانوادگی در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم از برگزاری همایش کوهپیمایی خانوادگی با حضور علاقمندان به ورزش روستایی خبر داد.

همایش کوهپیمایی خانوادگی در قم برگزار شد

زهره فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با همکاری هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم و شهرداری کهک، همایش کوهپیمایی خانوادگی با حضور پرشور خانواده‌های علاقمند به ورزش برگزار شد.

وی ادامه داد: در این همایش که با حضور بیش از 300 نفر از علاقمندان به ورزش برگزار شد، شرکت‌کنندگان با برنامه‌های متنوعی که در نظر گرفته شده بود، به ارتفاعات برف انبار واقع در روستای فردو بخش کهک صعود کردند.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم افزود: این برنامه در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و توسعه و گسترش ورزش همگانی در بین اقشار مختلف به خصوص روستائیان برگزار شد و به خوبی مورد استقبال قرار گرفت.

وی یادآور شد: در پایان این همایش کوهپیمایی خانوادگی که یکی از به‌یادماندنی‌ترین برنامه‌های همگانی هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم بود، به قید قرعه به 20 نفر از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

فلاح در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ ورزش همگانی یکی از اولویت‌های کاری هیئت روستایی و عشایری استان قم محسوب می‌شود، از اعزام تیم بانوان قم به جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان خبر داد و اظهار داشت: این چهارمین جشنواره فرهنگی و ورزشی بهاره بانوان ورزشکار قهرمانی کشور است که طی آن تیمی متشکل از 15 ورزشکار زن به نمایندگی از هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم عازم آن شدند.

وی ادامه داد: تیم اعزامی بانوان هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم در چهار رشته دال پلان (نشانه‌زنی)، هفت سنگ، بازی‌های محلی و سوارکاری جشنواره فرهنگی ورزشی بهاره بانوان کشور با حریفان رقابت کردند.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری قم اضافه کرد: این در حالی است که علاوه بر تیم اعزامی بانوان قم، تیم‌هایی از استان‌های اصفهان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خوزستان در چهارمین جشنواره فرهنگی و ورزشی بهاره منطقه سه کشور برای کسب عناوین برتر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ابیانه کاشان برگزار می‌شود تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در اولویت هیئت روستایی و عشایری استان قم، ترویج فرهنگ ورزش همگانی در میان این قشر از جامعه و هدف دوم ما تقویت ورزش بانوان است و طبق آمار جمعیت قابل توجهی از بانوان روستایی با ورزش سر و کار دارند و به همین دلیل توسعه ورزش این قشر در اولویت‌های کاری ما قرار دارد.

فلاح ابراز داشت: در بخش مردان مشکلی در خصوص فضای ورزشی وجود ندارد زیرا می‌توان از فضای روباز استفاده کرد اما در بخش بانوان شرایط به این‌گونه نیست و باید ابتدا به لحاظ سخت‌افزاری با ایجاد فضاهای امن فرصت را فراهم کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول