اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان:

تبیین توطئه‌های دشمنان فضای دانشجویی را واکسینه می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان گفت: پرداختن بیشتر به تبیین توطئه‌های دشمنان خارجی فضای دانشجویی را نسبت به فتنه‌انگیزی واکسینه می‌کند.

تبیین توطئه‌های دشمنان فضای دانشجویی را واکسینه می‌کند

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از راه‌اندازی مرکز رصد دانشگاهی در دانشگاه گیلان خبر داد و اظهار کرد: این مرکز با نگاه بر فضای فرهنگی و معنوی جامعه دانشگاهی ایجاد می‌شود تا در این مرکز بتوان در قالب ارزیابی و پژوهش‌ها به چرایی هنجارهای رفتاری و فرهنگی جامعه دانشگاهی دست یافت و طبق آن برنامه‌ریزی مناسب و فرهنگی را سامان داد.

وی درباره برنامه‌های دانشگاه در زمینه احیای شعائر اسلامی به ویژه امر عفاف و حجاب افزود: از فروردین‌ماه امسال مجموعه دانشگاهی متشکل از معاونت فرهنگی و دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی و دفتر نهاد مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

این مسئول فضاسازی محیطی در حوزه مربوط به قوانین پوشش مناسب جامعه دانشگاهی، هم‌اندیشی و فراخوان اساتید دانشگاه در تمام رشته‌های تحصیلی مبنی بر ایجاد گفتمان و ارتقای حیا و ادب دانشجویی را از برنامه‌های دانشگاه گیلان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بهره‌وری از ظرفیت برنامه‌های تشکل دانشجویی مانند پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاد‌اندیشی با محوریت عفاف و حجاب و فعال کردن نظارت بر حوزه عبور و مرور دانشجویی برای برخورد با باندها و گروه‌های هدفمند هنجارشکن در فضای حیا و حجاب دانشگاهی از دیگر برنامه‌های دانشگاه است.

مهدوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در رابطه با کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها دغدغه زیادی دارند، اضافه کرد: کانون کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دو سال اخیر در نهاد تشکیل شده تا بتواند در احیای این رهنمود مقام معظم رهبری تلاش کند.

وی به برنامه‌های دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: ایجاد شوراهای مشورتی دانشجویی و اساتید، کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی، جهت‌دهی ازدواج دانشجویی بر مبنای ازدواج آسان و آگاهانه، برگزاری عمره‌های دانشجویی برای رشد و ارتقای دانشجویان از جمله این برنامه‌هاست.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، انسجام تشکل‌های دانشجویی، ساماندهی برگزاری نماز جماعت در دانشگاه و برگزاری کارگاه‌های معرفتی ویژه ائمه جماعات را از دیگر برنامه‌های مهم دفتر نهاد ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه با تهاجم رسانه‌ای دشمن مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: تیم رسانه‌ای مجازی و مکتوب در بین دانشجویان برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان تشکیل شده است.

مهدوی به سیاست‌های دفتر نهاد مقام معظم رهبری در بحث انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و آن را به دور از جانبداری سیاسی دانست و یاد‌آور شد: اگر می‌خواهیم تجربه فتنه 88 که شیرینی حماسه حضور مردم را تلخ کرد، تکرار نشود باید به تبیین توطئه‌های دشمنان خارجی و غفلت‌های عناصر داخلی بیشتر بپردازیم تا فضای دانشجویی را نسبت به فتنه‌انگیزی واکسینه کنیم.

وی اضافه کرد: ما از برگزاری مناظره‌ها و جلسات گفت‌و‌گوی انتخاباتی توسط تشکل‌های دانشجویی در فضای منطقی که منجر به تضارب آرا و ارتقای مشارکت‌های مردمی شود، حمایت می‌کنیم.

مهدوی درباره فعالیت نهاد در دانشگاه برای انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: در راستای تبیین آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به جای جانبداری از فرد و گزینه خاص، به تبلیغ گزاره‌ها و شاخص‌های مبانی مناسب یک رئیس جمهور و کاندیداتور اصلح در دانشگاه خواهیم پرداخت.

 انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول