اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌ مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره):

حقوق بشر آمریکایی یک دروغ بزرگ است

خبرگزاری فارس: قائم‌ مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: آمریکا خود بزرگ‌ترین نقض کننده حقوق بشر است اما در عین حال نظام اسلامی را محکوم به نقض این حقوق می‌کند.

حقوق بشر آمریکایی یک دروغ بزرگ است

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مانند سال‌های گذشته مسئولان را به بهره‌گیری از برکات ماه مبارک رمضان برای خدمت به مردم توصیه کردند.

وی استفاده از ابعاد معنوی ماه مبارک رمضان را یک نیاز جدی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بهره‌گیری از فرصت معنوی این ماه برای خدمت بیشتر به مردم را مورد تاکید قرار دادند و این موضوع را به مسئولان گوشزد کردند.

قائم‌ مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به تبیین اهمیت آرمان‌گرایی در جامعه اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب ادامه داد: برخی این‌طور تصور می‌کنند که اگر بخواهیم به واقعیات توجه کنیم، آرمان‌گرایی را باید کنار بگذاریم در حالی‌ که این موضوع معلول اشتباه گرفتن دو مقوله رؤیاخواهی و آرمان‌خواهی است.

وی گفت: در نظر گرفتن واقعیت‌ها در واقع هیچ تضادی با آرمان‌گرایی نداشته و حتی به این موضوع کمک می‌کند.

رجبی اظهار کرد: دشمن با القای تضاد آرمان و واقعیت می‌خواهد ما را به سمتی ببرد که از آرمان‌های خود دست برداریم.

وی افزود: واقعیت‌های موجود جامعه نوید دهنده آینده روشنی برای ملت ایران است و اگر این واقعیات را درست بررسی کنیم، در راه آرمانی خود ثابت قدم می‌شویم.

قائم‌ مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: اقتضای واقعیت‌نگری این است که به آرمان‌ها توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به الزامات واقع‌گرایی گفت: باید در این راه توان خود و توان دشمن را آنگونه که هست در نظر بگیریم و توانمندی خود را بشناسیم.

رجبی خاطر نشان کرد: دشمن تلاش می‌کند بگوید شرایط او بهتر شده و ما ضعیف‌تر شده‌ایم اما رهبر انقلاب در این دیدار نمونه‌هایی واقعی و عینی ذکر کردند که نشان می‌داد شرایط دشمن نسبت به قبل بسیار بدتر شده است.

وی اضافه کرد: شکست در برابر حزب‌الله و حماس و مشکلاتی که امروز دنیای استکبار به آن دچار است، از واقعیت‌هایی بوده که ضعیف شدن جبهه استکبار را نوید می‌دهد.

قائم‌ مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به چالش‌هایی که امروز نظام اسلامی با کشورهای استکباری دارد گفت: مشکلات دنیای استکبار با نظام اسلامی به مسئله‌ای مانند انرژی هسته‌ای یا حقوق بشر برنمی‌گردد.

وی افزود: امروز کشورهایی که خود بیشترین تجاوز به حقوق بشر را انجام داده و سلاح‌های هسته‌ای و اتمی را در اختیار دیکتاتورهای دنیا قرار می‌دهند، مدعی حقوق بشر شده و ملت ایران را در این رابطه محکوم می‌کنند.

رجبی حقوق بشر آمریکایی را یک دروغ بزرگ خواند و خاطر نشان کرد: امروز ملت‌ها به این موضوع واقف بوده و ادعاهای دروغین کشورهای مستکبر را باور نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌داند کشور ما در پی تولید سلاح اتمی نیست ادامه داد: این موضوعات تنها بهانه‌ای است که استکبار به وسیله آن می‌خواهد ملت ما را مورد هجوم تبلیغاتی قرار دهد.

قائم‌ مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه کرنش در برابر استکبار موجب ذلت ملت ایران خواهد بود اضافه کرد: تجربیات گذشته این کشور نشان می‌دهد که نباید در مقابل استکبار جهانی یک قدم کوتاه آمد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چالش‌های نظام با استکبار جهانی را چالش‌هایی همیشگی می‌دانند که دشمن تلاش می‌کند آنها را جدید نشان دهد.

رجبی اظهار داشت: کشور ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از این چالش‌ها به خوبی عبور کرده و حتی این تهدیدات را برای خود به فرصت تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول