اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

استکبار جهانی حقوق بشر را نوکری معنا کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: اروپا و آمریکا حقوق بشر را سرسپردگی و نوکری تعبیر کرده است.

استکبار جهانی حقوق بشر را نوکری معنا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به اینکه در عرصه بین‌المللی شاهد فاجعه کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع میانمار هستیم، اظهار داشت: مصداق واژه بشر در فرهنگ آمریکا و اروپا، نوکران حلقه به گوش آمریکا هستند که هرکس مطیع و فرمانبر سرکرده استکبار جهانی بود، او بشر است و گرنه مسلمانان آزادی‌خواه و ملت‌های مستقل باید از مبانی حقوق بشری محروم باشند.

* مدعیان حقوق بشر ساکت شده‌اند

وی افزود: هنوز صدای بوش در گوش ما هست که می‌گفت هرکس هماهنگ با سیاست‌های حکومت واشنگتن است، صلح‌طلب و هرکس مخالف آمریکاست، تروریست است و منطق آمریکا در قضاوت این است.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: سازمان‌های بین‌المللی که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند در این مورد سکوت جانبدارانه کرده‌اند و در حالی که هزاران نفر مسلمان را طیفی بودائی مذهب افراطی دارای اکثریت جمعیت، به بهانه اینکه تبارشان برمه‌ای نیست و مهاجر از کشورهای دیگر هستند، می‌کشند و خانه‌هایشان را به آتش می‌کشند و این مدعیان حقوق بشر هم نشان داده‌اند که به اندازه‌ای که برای حیات حیوانات ارزش قائل هستند، برای این بی‌گناهان بی‌دفاع ارزش قائل نیستند.

* مصداق واژه حقوق بشری استکبار جهانی سرسپردگی است

حسینی خاطرنشان کرد: این مدعیان حقوق بشر در راستای سیاست مسلمان کشی، به عملی شدن اهدافشان در به جان هم انداختن مسلمانان، قتل و کشتار و ترور در یمن، بحرین، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، کشمیر و سارایوو بسنده نکرده‌اند و حال گروه متعصب بودائی را به جان مسلمان برمه و میانمار انداخته‌اند و هزاران نفر از مردم را به جرم مسلمان بودنشان قتل عام می‌کنند.

وی افزود: اینها با اجرایی کردن دسیسه‌های شوم خود و با تنگ کردن عرصه زندگی بر مسلمانان، عمق کینه خود را علیه اسلام و مسلمین به نمایش می‌گذارند.

* جهان به دو قطب ظالم و مظلوم تقسیم شده است

حسینی با اشاره به اینکه قدرت‌های جبار و زورگوی جهانی در راستای حمایت از صهیونیسم بین‌الملل به سردمداری اسرائیل، جهان را به دو قطب ظالم و مظلوم تقسیم کرده‌اند، اظهار داشت: مگر جریان سرکوب مسلمانان آزادی‌خواه در بحرین، یمن و عربستان جریانی جز مقابله با مظلوم است؟ مگر اجرایی شدن دسیسه‌های سیاه سیا در سوریه که پرچمداران مبارزه با تروریسم از طریق دولت لائیک و منافق ترکیه برای شکستن خط اول مقاومت علیه اسرائیل و نام آن را "تداوم بهار عربی" می‌نامند، غیر از این است؟

* مسلمانان تنها تماشاچی نباشند

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: مسلمانان جهان نباید در قبال عملیات این بدخواهان برای براندازی حکومت دمشق فقط تماشاچی باشند چون شکست حکومت سوریه یعنی پیروزی اسرائیل و استکبار خواهان آن است که از سوریه به خاطر حمایت از حزب‌الله لبنان انتقام بگیرند.

وی با بیان اینکه حمایت ایران از قیام‌های مردمی در مصر و بحرین و یمن و عربستان و دیگر کشورها، بیداری اسلامی به خاطر مقابله مردم با حکام سرسپرده و حامی آمریکا و اسرائیل است، افزود: اما در سوریه سرنخ حرکت و حمایت در دست آمریکا و اسرائیل است و ماهیت اصلی حرکت معارضان در سوریه ماهیتی تروریستی است و حرکتی انقلابی نیست.

* ساعات ماه رمضان را شکار کنیم

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز اظهار داشت: این ماه زمانی است که در آن سفره بی‌انتهای نعمت‌های معنوی و مغفرت الهی گسترده شده و دل‌های مؤمن مشتاقان روزه‌دار را مسرت و شادی بخشیده است.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: رمضان الکریم ما را با سحرخیزی و راز و نیاز و مناجات با قاضی الحاجات مانوس می‌کند و با روزه‌هایش در این روزهای گرم به حسب تاکید رسول خدا (ص)، ما را به یاد گرمای قیامت و تشنگی و گرسنگی آن می‌اندازد.

وی یادآور شد: باید سعی کنیم ساعات این ماه پر فضیلت را شکار کنیم و خوشه‌های ایمان و معنویت را خرمن کنیم و مواظب باشیم با وسوسه‌های شیطان و کبریت گناه و معصیت این خرمن را به آتش نکشیم.

* جوانان با دوست واقعی دوستی کنند

حسینی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه میثاق با خداست، خطاب به جوانان اظهار داشت: بیایید با دوست حقیقی خود میثاق دوستی ببندید و با شیطان که به گفته قرآن "دشمن آشکارتان" است، طرح دوستی نریزید.

وی افزود: مردانه تصمیم بگیرید که زندگی دینی داشته باشید یعنی رو به خدا و مسجد و محراب و پشت به شیطان و دوستان ناباب و گناه و وسوسه کنید.

خطیب جمعه ابرکوه به جوانان توصیه کرد: با شرکت در جلسات ختم قرآن و قرآن‌خوانی با این کتاب قانون اساسی زندگی و رمز سعادتمندی دنیا و آخرت انس پیدا کنید و مطمئن باشید که انس با قرآن شما جوانان را از شر شیطان و فتنه‌های دوره آخر الزمان در امان می‌دارد.

انتهای‌پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول