اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

مسئولان لیبی هرچه سریع‌تر نیروهای هلال احمر کشورمان را آزاد کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به ربوده شدن نیروهای هلال احمر در لیبی گفت: مسئولان لیبی هرچه سریع‌تر نیروهای هلال احمر کشورمان را آزاد کنند.

مسئولان لیبی هرچه سریع‌تر نیروهای هلال احمر کشورمان را آزاد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به ماه مبارک رمضان به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: با دل‌های پاک، نیت‌های خالص و از عمق دل از خدا بخواهیم که توفیق روزه‌داری در ماه مبارک رمضان و تلاوت کتاب به ما عطا کند.

امام جمعه ورامین اظهار داشت: دو عبادت در بین عبادات دیگر از برجسته‌ترین عبادات است، یکی تلاوت قرآن و دیگری عمل به قرآن، یعنی هم تلاوت قرآن مهم است و هم تدبر و تفکر در آیات قرآن و در پایان عمل به دستورات این کتاب آسمانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آن چیزی که در نهایت برای فرد ثمربخش بوده و موجب سعادت وی می‌شود عمل به دستورات قرآن است، قرائت قرآن ثواب زیادی دارد لکن اینها تماما مقدمه برای عمل به قرآن است، چه بسیار افرادی هستند که قرآن می‌خوانند اما قرآن آنها را لعن می‌کند، آیات تهمت، غیبت، سرقت و ... را می‌خوانند اما دست از این گناهان برنمی‌دارند، آیات احسان به پدر و مادر و دیگر نیکی‌ها را می‌خوانند ولی نیکی نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: قرآن برای آن آمده است که به دستورات آن عمل شود، از قصص قرآن عبرت گرفته شود، باید از عذاب‌هایی که به اقوام دیگر نازل شده است ترسید، از آفت‌هایی در اثر گناه به اقوام پیشین نازل گردیده بترسید، بنده بد عذاب می‌بیند، بنده خوب نیز متنعم خواهد شد.

محمودی گلپایگانی تاکید کرد: قرآن را تند نخوانید تا بتوانید آن را ختم کنید، با دقت بخوانید، با تامل و تدبر بخوانید، در آیات قرآن تفکر کنید، اگر عمل به قرآن نباشد همین قرآن فردای قیامت خصم انسان می‌شود، فردای قیامت قرآن از برخی شفاعت می‌کند و از برخی دیگر شکایت می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: به احکام عمل کنید، و با نیت قربت الهی در جهت اصلاح امور گام بردارید، قطعا ماجور خواهید بود، ضمن تشکر از کسانی که تلاوت قرآن را به نونهالان و فرزندان ما می‌آموزند از این عزیزان خواهش می‌کنم در راستای آموزش عمل به دستورات قرآن به آینده‌سازان نیز گام بردارند.

اقدام تذکردهندگان لسانی قابل تقدیر است

محمودی گلپایگانی عنوان کرد: تاثیر طرح تذکر لسانی در شهرستان مشهود شده است، البته باید دیگر مساجد هم در این طرح به کمک مسجد صاحب الزمان (عج) و دیگر نهادها بیایند تا طرح با عظمت بیشتر و شکوه فراوان‌تر صورت پذیرد.

خطیب نماز جمعه ورامین گفت: اگر کسی در لباس انتظامی باشد ولی به وظیفه خود عمل نکند خیانت کرده است، بدا به حال این فرد، هرکس در این کسوت باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نماید.

محمودی گلپایگانی در ادامه به گرانی‌های موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: دلیل عمده این گرانی‌ها تحریم‌هایی است که از سوی استکبار جهانی علیه نظام مستقل اسلامی ما اعمال شده است، البته برخی اقدامات افراد سودجو هم بی‌تاثیر نیست، عده‌ای پول زیاد دارند اما انصاف ندارند، مردم را در سختی قرار می‌دهند، نمی‌گویند این طبقه ضعیف با حقوق کم چطور می‌خواهد زندگی کند.

امام جمعه ورامین بیان داشت: گناه افرادی که می‌توانند در جهت رفع این گرانی‌ها قدمی بردارند ولی بیکار نشسته‌اند نابخشودنی است، اما مردم باید بدانند که بسیاری از این مشقت‌ها و گرانی‌ها در زندگی انسان آزمایش الهی است، خداوند می‌خواهد بندگانش را امتحان کند تا ببینند چه مقدار ثابت قدم هستند، سعی کنیم از این امتحان سربلند بیرون آییم.

وی تاکید کرد: البته همسایه آزاری، غیبت، تهمت، حق کشی و ... نیز از عوامل گرانی هستند که باید در جامعه این آفات سرنگون شوند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در پایان به ربوده شدن تعدادی از نیروهای هلال احمر کشورمان در لیبی اشاره کرد و افزود: این افراد به دعوت دولت لیبی و برای کمک به همنوعان به آن کشور سفر کرده بودند و ربوده شدن آنها نقشه استکبار جهانی است.

وی گفت: به هرحال شیطان بیکار ننشسته و قسم خورده انسان‌ها را گمراه نماید و استکبار جهانی فرزند شیطان است، از مقامات دولت لیبی می‌خواهیم این هم‌میهنان ما را هرچه سریع‌تر آزاد کنند.

انتهای پیام/ل/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول