اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

عدم حمایت ادارات از واحدهای تولیدی موجب گرانی در کردستان است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان عدم حمایت جدی از واحدهای تولیدی استان توسط مجموعه‌های دولتی و بانک‌ها را یکی از عوامل موثر در بروز گرانی‌های اخیر در استان دانست.

عدم حمایت ادارات از واحدهای تولیدی موجب گرانی در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در جلسات مختلف از کم‌کاری و بی‌توجهی مدیران دستگاه‌های ادارات و نهادهای اجرایی استان در زمینه خدمت به مردم ابراز نگرانی می‌کند تا جایی که برخی از اوقات آنان را به زمین و زمان برای تسهیل امور قسم می‌دهد.

وی خدمت به مردم کردستان را هدف اساسی خویش در پذیرفتن سمت استانداری کردستان بیان می‌کند و در پیش گرفتن این رویکرد را به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گوشزد می‌نماید.

استاندار کردستان در نشست مشترکی با مدیران اقتصادی استان به گرانی اجناس و به ویژه قیمت مرغ در بازار اشاره کرد و کنترل و مدیریت تقاضای کاذب بازار مرغ را زمینه‌ای برای کاهش فشار به مردم دانست.

شهبازی تاکید کرد تقاضای کاذب بازار مرغ باید توسط مدیران اقتصادی استان به گونه‌ای کنترل شود که به مردم بیش از این فشار نیاید.

وی با بیان اینکه جو روانی جنگ اقتصادی استکبار علیه نظام و ملت ایران منشاء افزایش کاذب قیمت‌ها در سطح بازار شده است، اظهار داشت: دولت برای کنترل قیمت‌ها برنامه‌ریزی کرده و به زودی تدابیر اندیشیده شده نتیجه خواهد داد.

استاندار کردستان افزود: باید اذعان کرد که مسئولان و مدیران اجرایی نیز در زمینه مقابله با این جنگ اقتصادی آنچنان که باید و شاید خوب عمل نکردند.

شهبازی خطرپذیری و اتخاذ تصمیمات سریع و معقول را از مشخصات یک مدیر موفق در چنین موقعیت‌هایی عنوان کرد و گفت: در کنار راه‌حل فوری برای ایجاد تعادل هرچه سریع‌تر در میزان عرضه و تقاضای گوشت مرغ در بازار، اندیشیده شدن تدابیر اساسی در درازمدت برای کاستن از فشار اقتصادی به مردم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

استاندار کردستان عدم حمایت جدی از واحدهای تولیدی استان توسط مجموعه‌های دولتی و بانک‌ها را یکی از عوامل موثر در بروز گرانی‌های اخیر در استان دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه در مقطع زمانی کنونی دشمنان روی ضربه‌زدن به اقتصاد کشور متمرکز شده و به زعم خود قصد دارند با ایجاد اخلال در بازار در میان توده مردم نارضایتی ایجاد کنند، باید مدیران اجرایی هوشیار بوده و با کمک مردم بر اوضاع مسلط شوند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان ارشد نظام در خصوص در پیش گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی در مواجه با فشارهای اقتصادی غرب، خاطرنشان کرد: تمام مسئولان، مدیران اجرایی، ائمه جمعه و دلسوزان نظام باید این سیاست و تدبیر معظم‌له را برای مردم تبیین کنند.

گفتنی است در این جلسه واردات مرغ، توزیع بدون محدودیت نهاده (ذرت و کنجاله سویا) در میان مرغداری‌های استان برای افزایش میزان جوجه‌ریزی و ورود گوشت مرغ به بازار به همراه تک‌ نرخی کردن قیمت مرغ در سطح استان از جمله تصمیماتی بود که در راستای کمک به کنترل قیمت‌ها در بازار مصرف مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول