اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز در مجلس خبر داد

عزم مجلس برای مقابله با گرانی در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس از عزم جدی نمایندگان در خانه ملت برای برخورد قاطع با گرانی‌های اخیر در بخش کشاورزی خبر داد.

عزم مجلس برای مقابله با گرانی در بخش کشاورزی

سید شکر خدا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: مقابله با گرانی در بخش کشاورزی از اولویت‌های نخست کمیسیون کشاورزی مجلس است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلات دامداران و تولید کنندگان محصولات کشاورزی، نبود نهاده‌های دامی است که مجلس برای حل مشکل همت خواهد کرد.

موسوی اظهار داشت: بر اساس تصویب یک فوریت طرح انتزاع اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی، تا حدودی این مشکلات بر طرف می‌شود، چرا که تاکنون ذخیره سازی‌های بی‌مورد نهاده‌های دامی در گمرک نیز ناشی از نبود هماهنگی بین این دو وزارتخانه بود که معضلات بسیاری ایجاد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ذخیره سازی 96 هزار تن کالای اساسی و کنجاله در گمرک گفت: اینگونه ذخیره سازی‌ها بی‌مورد و غیر کار‌شناسی است که با عاملان آنها باید به طور قاطع برخورد شود.

موسوی تأکید کرد: تدبیر صحیحی در بخش کشاورزی و گمرکات وجود ندارد و به این دلیل همواره با این مشکلات برخورد می‌کنیم که تحمل آنها برای کشاورز و دامدار بسیار سنگین است.

وی افزود: مهم‌ترین علت ذخیره سازی‌های بی‌مورد و دپوی کالاهای اساسی در گمرک، نبود هماهنگی و تعامل صحیح بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و نیز جهاد کشاورزی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: تنها با کنترل نرخ نهاده‌های کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آبی می‌توانیم صنعت کشاورزی را در کشور توسعه دهیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول