اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه بهبهان:

مسئولان تندباد گرانی‌ها را کنترل کنند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه بهبهان گفت: مسئولان باید تندباد گرانی‌ها را کنترل کرده و کالاهای مورد نیاز مردم را در دسترس آنها قرار دهند.

مسئولان تندباد گرانی‌ها را کنترل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان در جمع نمازگزاران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این ماه فرصت مناسبی برای نزدیک شدن به خدا و استفاده از سفره گسترده رحمت اوست.

این مسئول افزود: همه ما باید از این ماه، روزها و اوقات آن نهایت بهره را برده و با دعا، روزه، نماز و شرکت در مناسبات مذهبی آن، فاصله خود با آفریدگار را کاهش دهیم.

امام جمعه بهبهان در ادامه به اقامه نخستین نماز جمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی در پنج مرداد 58 اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یک فریضه عبادی و سیاسی بوده که هم مرکز عبادت و هم مرکز آگاهی معنوی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه گسترش دهنده تقوا و روح دینی در مردم است، تصریح کرد: نماز جمعه، نمازی ترکیبی است که از یک سو توجه مردم را به تقوا، پاکدامنی و روی گردانی از هواهای نفسانی جلب می‌کند و از سوی دیگر آنها را از جریانات کشور، توطئه‌های دشمنان، نیازهای کنونی و اوضاع دنیای اسلام آگاه می‌کند.

ابوعلی با بیان یکی از سخنان پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه هرکس به خدا و قیامت ایمان دارد بر اوست که در روز جمعه به نماز جمعه برود، بر استفاده از این فریضه عظیم خاطر نشان کرد: عظمت این فریضه عبادی و سیاسی از روایات و سخنان ائمه‌ اطهار(ع) مشهود بوده و در دنیای کنونی نیز بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

وی همچنین با محکوم کردن اقدامات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور عنوان کرد: این دولت از سال 1978 اقدامات نامناسبی علیه قشر مسلمان خود انجام داده و آنها را مجبور به کوچ از این کشور کرده است.

خطیب جمعه بهبهان ادامه داد: در 10 روز گذشته این اقدامات به دست دولت میانمار که دم از دموکراسی نیز می‌زند، تشدید یافته که این اقدامات در اوج سکوت مجامع بین‌المللی نیز صورت گرفته و ما اینگونه فعالیت‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به گرانی‌ها در بازار اظهار کرد: مسئولان کشور باید قیمت‌ها را که اینگونه بالا رفته‌اند، کنترل کرده و کالاهای مورد نیاز مردم را در دسترس آنها قرار داده تا جامعه بتواند با صرف مبالغ کمتری آنها را تهیه کند.

ابوعلی یادآور شد: مسئولان ما نیز همانگونه که دولت قرارگاه تنظیم بازار را در تهران تشکیل داده است باید این قرارگاه را در شهرستان ایجاد کرده و بازار و قیمت‌های گزاف آن را کنترل کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه میسر باشد مسئولان باید نسبت به برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در بهبهان اقدام کرده و مواد پروتئینی، خرما، شکر، روغن و دیگر اقلام ضروری را در آن با قیمتی مناسب عرضه کنند.

امام جمعه بهبهان در پایان خطبه‌های خود به آغاز هفته حمایت از بیماران هموفیلی اشاره کرد و خواستار توجه و حمایت مسئولان و مردم از این قشر جامعه شده تا مشکلات آنها نیز رفع شود.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول