اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

بخشی از عوامل گرانی به بی‌تدبیری مسئولان دولتی برمی‌گردد

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از عوامل گرانی به بی‌تدبیری مسئولان دولتی برمی‌گردد.

بخشی از عوامل گرانی به بی‌تدبیری مسئولان دولتی برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ رفاه و آسایش مردم از مسائل مهمی است که مسئولان باید در رأس وظایف خویش به آن توجه کنند و در این راستا گام بردارند.

وی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را از دغدغه‌های مهم مردم دانست و افزود: گرانی و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در ماه‌های اخیر از مسائلی است که حساسیت مردم را به دنبال داشته و زمینه‌ساز ناراحتی ایشان شده و مسئولان از همه راهکارهای موجود باید برای رفع این مشکل و مقابله با آن استفاده کنند.

موسوی‌نژاد خاطر نشان کرد: بررسی علل گرانی موجود نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از گرانی‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به علت ضعف و سوء مدیریت مسئولان دولتی بوده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخورد با گرانفروشان و عوامل ایجاد گرانفروشی و واگذاری عرصه مدیریتی به مدیران توانمند و کارآمد از مسائل و راهکارهایی است که دولت برای رفع این مشکل و گذر از آن باید به آن توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: باید فضای اقتصادی کشور را مدیریت و گرانی‌ها را خنثی کنیم و نباید گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها را به مسائل سیاسی و نتایج حاصل از آن ربط دهیم، زیرا این مساله تنها یک باور است و عمومیت ندارد.

موسوی‌نژاد بیان داشت: مسائل سیاسی و مذاکرات هسته‌ای در جای خود تبعاتی به دنبال دارند ولی این تبعات به شکلی نیست که بتوان گرانی ارزاق عمومی و نیازهای اولیه مردم را در آثار و نتایج آنها قلمداد کرد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای با بیان تاثیر مسائل سیاسی بر اقتصاد و گرانی سعی در فضاسازی در کشور را دارند متذکر شد: مسئولان دولتی باید تمامی حرکات جاری کشور را مدیریت کنند و دولت وظیفه دارد این مسائل را پیش‌بینی کند و مانع از سوء استفاده‌های این‌چنینی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت مسئول مدیریت فضای اقتصادی کشور است و برای مدیریت فضای اقتصادی کشور ابرازهای مختلفی در اختیار دارد.

موسوی‌نژاد گفت: سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان از ابزارهای دولت برای کنترل و مدیریت فضای بازار است و این نهادها هر گاه بخواهند می‌توانند، احتکارکنندگان را مجازات و به بازرسی مغازه‌ها، واحدهای تجاری، تولید‌کنندگان و انبارداران بپردازند.

وی نقش وزارت کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت را در شرایط کنونی حساس ارزیابی کرد و افزود: این وزارتخانه‌ها باید به بررسی شرایط کشور و وضعیت موجودی بپردازند و قبل از آنکه وضعیت به شرایط بحرانی تبدیل شود به کنترل بپردازند و در حداقل زمان کمبودها را تامین کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه عده‌ای انتظار دارند مردم گرانی‌ها را تحمل کنند امری بیهوده و بی‌مورد است و دولت موظف است با کنترل فضای موجود به هر نحو ممکن مانع گرانی‌ها شود.

موسوی‌نژاد بیان داشت: مجلس، دولت و قوه قضائیه سه بازوی تاثیرگذار در کشور هستند و باید از تمام توانشان برای کنترل فضای کشور بهره ببرند.

وی همکاری دولت با قوه مقننه و قضائیه را ضروری برشمرد و تاکید کرد: مجلس باید در بحث قوانین به دولت کمک کند و دستگاه قضایی هم با تمام توان و بدون اغماض به مجازات گران‌فروشان بپردازد، البته دولت در این زمینه باید عزمی جدی برای مقابله با گرانفروشان داشته باشد.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول