اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

اساس گرانی‌های فعلی بی‌تدبیری برخی از آقایان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: دلیل گرانی‌های فعلی از جمله گرانی مرغ، علاوه بر بی‌تدبیری برخی از آقایان، نتیجه گرانی جهانی نیز هست.

اساس گرانی‌های فعلی بی‌تدبیری برخی از آقایان  است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف‌ طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به گرانی مرغ، اظهار کرد: تجربه ابتدای انقلاب نشان داده که صف‌های طولانی برای مردم که امروز برای خرید مرغ به وجود آمده است چیزی جزء بدگویی و صحبت‌های ضد انقلابی به بار نمی‌آورد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در گرانی‌های به وجود آمده برای مرغ، تولیدکنندگان بیچاره هیچ تقصیری ندارند، تصریح کرد: از نظر اقتصادی اعتقاد دارم به جای حمایت از مصرف کننده، حمایت از تولید‌کنندگان باید مد‌نظر قرار بگیرد و با حمایت از تولید‌کنندگان اجناس خروجی با قیمت مناسب‌تری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بی‌تدبیری برخی از مسئولان برای گرانی‌های به وجود آمده فعلی، تاکید کرد: این آقایان تنها خوردن مرغ را یاد گرفته‌اند و نمی‌دانند که برای تولید آن چه مشکلاتی وجود دارد.

طباطبایی نژاد با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها با بیان اینکه از ابتدا با اجرای این طرح موافق بودیم و هنوز هم هستیم، اضافه کرد: با این حال آیه آسمانی نازل نشده است که مقوله‌ای مانند گازوئیل که متعلق به عموم مردم است به طور ناگهانی گران شود و نتیجه این گرانی شاهد باشیم.

وی گفت: آقایان به جای اینکه برای واردات مرغ منجمد و کاهش قیمت آن اقدام به صرف هزینه کنند باید حمایت از تولید‌کنندگان بومی را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه همیشه باید در مورد مشکلات با انصاف قضاوت کرد، بیان داشت: البته قسمتی از گرانی‌های فعلی نتیجه گرانی‌های جهانی است و در یک دیدگاه کلی و منصفانه جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور دنیا است.

*تمام مسئولان استان اصفهان سر جایشان هستند

امام جمعه اصفهان در مورد برخی از شایعاتی که پیرامون استعفای مقامات استان اصفهان به وجود آمده است، گفت: چنین صحبت‌هایی برای تضعیف دولت و حکومت است و چیزی جز دروغ نیست.

وی تاکید کرد: : تمام مقامات خوب استان اصفهان تا آنجا که اطلاع دارم سر جای خود قرار دارند و باید راه خود را ادامه دهند.

*عادت کردن به نماز شب را در ماه رمضان یاد بگیریم

امام جمعه اصفهان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این ماه، ماه خدا، قران و نماز است و با اینکه نماز شب برای پیامبر اسلام واجب و برای بقیه مسلمانان مستحب است، اما باید در این ماه مبارک خود را به نماز شب عادت بدهیم.

وی ادامه داد: به قول امام (ره) خداوند در ماه مبارک رمضان بندگان خود را به میهمانی بزرگی دعوت کرده و با قران و روزه از آن‌ها پذیرایی می‌کند.

*دانستن اصول اعتقادی در عصر ما به تنهایی کافی نیست

امام جمعه اصفهان در مورد خطری که از طرف دشمنان اسلام متوجه حکومت اسلامی است تاکید کرد: دشمنان اسلام با ایجاد شبهه در حال  از بین بردن ریشه‌های اعتقادی مردم، نوجوانان و جوانان هستند و امروز دیگر دانستن اصول اعتقادی برای یک فرد کافی نیست.

وی بیان داشت: برای مبارزه با دشمنان باید روی عقاید مردم کار کرد و همگان باید بدانند هرگونه نعمت و نقمتی از سوی خداوند بر اساس حکمت است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول