اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قرچک:

مدیریت نالایقان مردم را متضرر می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قرچک گفت: اگر بگوییم تحریم نشدیم دروغ است، درست است تحریم این دفعه شدیدتر است اما به گونه‌ای نیست که نتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

مدیریت نالایقان مردم را متضرر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه‌های نخست نماز جمعه شهر قرچک پس از دعوت مردم و مسئولان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان زمان کسب توفیقات الهی و تلاش برای قرب الهی است، امیدواریم خداوند به حق اولیاء الهی و نگاه ویژه حضرت ولی‌عصر (عج) تمامی ما را در رسیدن به مقصود خود موفق بگرداند.

امام جمعه قرچک در آغاز خطبه‌ها با توجه به مصادف شدن این جمعه با ولادت امام حسن مجتبی (ع) نسبت به توجه تمامی ملت به مقام امامت تذکر داد و گفت: قرآن همواره مسلمانان را به بهترین وجه هدایت نموده و خداوند ما را به رحمت و ظلم‌ستیزی دعوت می‌کند، در سوره مبارکه شورا آیه 23 پاسخی مناسب نسبت به گمراهی برخی از مسیر الهی بیان می‌شود؛ در مقابل رسالت پیامبر اکرم (ص) خداوند دوستی او و خاندانش را بر همه واجب نموده است که البته این دوستی تنها به سبب حب ظاهری نیست و باید به‌صورت عملی بروز پیدا کند.

* برخی از پیامبران هم نبی و هم امام بودند

وی در ادامه یادآور شد: زمخشری به نقل از پیامبر اعظم می‌گوید پیامبر در تفسیر آیاتی که نسبت به اهل بیت اشاره دارد به صراحت از علی (ع) و خاندانش یاد می‌کند. امامت از اصول اصلی و ضامن اجرای دستورات دین اسلام و پیام‌رسانی است به گونه‌ای که برخی از پیامبران هم نبی و هم امام بودند و وظیفه بزرگ خاندان پیامبر پس از رحلت ایشان امامت و ولایت جامعه بود. ضامن اجرای حقیقت دین و قرآن امامان معصومین هستند و پیروی از آنها بر همگان واجب است.

اسماعیلی عنوان کرد: خداوند رحمان اصل و انتصاب امام را از بزرگ‌ترین دلایل رسالت پیامبران خویش معرفی کرده است. پس از رحلت پیامبر اکرم علی‌رغم سفارشات مختلف از جمله واقعه غدیر خم متأسفانه خلافت را از علی‌ ابن ‌ابی‌طالب (ع) به اجبار گرفتند اما پس از مدتی مردم دوباره به سوی وی بازگشتند و این مقام الهی را به صاحب اصلی آن بازگرداندند.

وی در تبیین سیره و شرایط امام حسن مجتبی (ع) گفت: در زمان امام حسن مجتبی (ع) و پس از شهادت حضرت علی (ع) ایشان خطاب به مردم فرمودند: من از نسل پیامبر عظیم‌الشان و فرزند امام اول شما و زهرای مرضیه هستم و شما را به پیروی از خویش دعوت می‌کنم. پس از دعوت امام حسن (ع) عده زیادی با ایشان بیعت کردند که این قضیه با مخالفت شدید معاویه روبه‌رو شد. در بیعت مردم با حضرت امام حسن (ع) پنج دسته با ایشان بیعت نمودند: دسته اول از شیعیان حقیقی بودند، دسته دوم خوارج بودند که هدفشان مبارزه با معاویه بود، دسته سوم فتنه‌جویانی بودند که در پی غنایم بودند، دسته چهارم عده‌ای بودند که با شک و تردید بیعت نمودند و دسته پنجم پیروان قبال بودند که با دعوت رئیس قبایل بیعت کرده بودند که پس از مدتی اغلب آنها بیعت‌شکنی کردند. توجه به موقعیت امام حسن مجتبی (ع) ما را به توجه در حمایت از رهبری جامعه اسلامی و جایگاه ولایت جلب می‌کند.

اسماعیلی در خطبه‌های دوم نماز جمعه شهر قرچک پس از دعوت مجدد همگان اعم از مسئولان و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جوامع امروزی عدم وجود بیداری کامل اسلامی است، متأسفانه در برخی جوامع اسلامی زعامت جامعه در دست مدیران و مسئولان شایسته نیست. امروز یکی از مشکلات اساسی جامعه اسلامی این نیست که مردم از نماز و قرآن دور هستند، بلکه مشکل اساسی در شیوه حکومت‌داری اسلامی و زندگی درست در جامعه اسلامی است.

* هر جا مدیریت و سیاست به دست نالایقان افتاد مردم ضرر کردند

امام جمعه قرچک با تذکر مجدد نسبت به خودکامگی برخی حکومت‌های اسلامی گفت: سلطنتی شدن حکومت اسلامی پس از نبی اکرم (ص) و دور شدن از ولایت انتصابی خداوند و نسل پیامبر اسلام (ص) باعث می‌شود که حفظ و حراست دقیق و مناسب از ارزش‌ها صورت نگیرد. در طول تاریخ هر جا مدیریت و سیاست به دست نالایقان افتاد مردم ضرر کردند و نتوانستند به هدف مناسب برسند.

وی با هشدار نسبت به وجود برخی خوارج در صفوف مسلمانان گفت: آن دسته از افرادی که نقاب حب الهی و اسلامی به چهره می‌زنند و می‌خواهند به هدف خود برسند کم نیستند، برخی شعار و چهره‌شان به ظاهر اسلامی بوده و در جمع از ارزش‌ها دم می‌زنند اما در نهان مخالف اسلام و قرآن هستند.

اسماعیلی تأکید کرد: متأسفانه در جامعه امروز خوارج و منحرفان از مسیر اصلی کم نیستند، امروز اگر بخواهیم تابع ولایت فقیه باشیم یکی از بهترین راه‌ها دانستن علوم مهم دوران است. اگر می‌خواهیم عده‌ای در جایگاه‌های مدیریتی که بر ضد منافع اسلام عمل می‌کنند از حرکت بایستند باید با حمایت عملی از فرمایشات مقام معظم رهبری در میدان حاضر شویم.

امام جمعه قرچک با شرح بیانات مقام معظم رهبری در ادامه یادآور شد: ترکیب آرمان‌گرایی با واقعیات و حرکت مناسب در چارچوب تدبیر لازمه‌اش حمایت مردم است، برای اینکه شعارها عملی بشوند باید مسئولان آنها را پیاده و جاری کنند.

* اگر بگوییم تحریم نشدیم دروغ است

وی در تشریح وضعیت اقتصادی جامعه گفت: انقلاب‌های اخیر کشورهای عربی و وجود بحران در کشورهای غربی اروپایی، کسری بودجه بالا و شکل‌گیری جنبش وال استریت در آمریکا همه و همه نشان از تغییر در وضعیت جهان است، زمان دگرگونی و حرکت به سمت اهداف اسلامی فرا رسیده است.

اسماعیلی در ادامه بیان داشت: اگر بگوییم تحریم نشدیم دروغ است درست است تحریم این دفعه شدیدتر است اما به گونه‌ای نیست که نتوانیم از این وضعیت عبور کنیم، مراقب باشیم با دشمن همراهی نکنیم، جیره را کم و زیاد نکنیم و زندگی عادی را به‌صورت قبل ادامه دهیم و حرکت کنیم.

امام جمعه قرچک گفت: در جایی که تقاضا بدون منطق زیاد می‌شود عرضه مناسب کم می‌شود، مقام معظم رهبری فرمودند ما یقین داریم با توکل به خدا و حرکت مسئولان و یاری مردم بار دیگر از این جایگاه عبور می‌کنیم و مغلوب میدان دشمنان ما هستند. جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی پیمودن مسیر را آسان می‌کند و تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران باید توجه جدی به فرمایشات رهبری داشته باشند.

* خدا کند به جایی نرسیم که مجبور شویم برخی را رسوا کنیم

وی در ادامه خطاب به مردم و هشدار به برخی صاحب منصبان گفت: مراقب باشیم کسانی که بودجه و مصوبات در دست آنهاست انقلابی باشند، خدا کند به جایی نرسیم که مجبور شویم برخی را رسوا کنیم و به مردم بگوییم برخی افراد چه عقاید و مشکلاتی دارند.

اسماعیلی در پایان با درخواست از علمای بزرگ و هیئت امنای مساجد تقاضای ایجاد بستر مناسب گرامیداشت شب‌های قدر و از مردم تقاضای بهره‌گیری کامل از این شب‌ها را کرد و گفت: اصل برنامه شب‌های قدر قرآن به سر گرفتن است، نکند با داد و بیداد مردم را خسته کنیم و مجالی برای تضرع و زاری باقی نماند.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول