اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر خبر داد

برداشت 80 هزار تن هلو و شلیل در مشگین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر از تولید 80 هزار تن محصول هلو و شلیل از باغات این شهرستان خبر داد.

برداشت 80 هزار تن هلو و شلیل در مشگین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد معصومی عصر امروز در جریان بازدید از باغات و روند برداشت محصول در مشگین‌شهر اظهار داشت: ما در این شهرستان بیش از سه هزار و 500 هکتار باغ هلو و شلیل داریم که پیش‌بینی می‌کنیم 20 تن به ازای هر هکتار محصول تولید کرده و روانه بازار مصرف کنیم.

وی ارقام پرمحصول هلو را انجیری، حاج کاظمی و چند گونه خارجی اعلام کرد و افزود: ارقام شلیل نیز شامل رفعت، شمس و رادگل است که عملیات برداشت محصول از روزهای گذشته شروع شده و تا نیمه شهریور ماه ادامه می‌یابد.

معصومی در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ این شهرستان در تولید محصولات سردرختی جز شهرهای نمونه کشور است به طوری که 80 درصد محصولات سردرختی استان در مشگین‌شهر تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر با اشاره به کاهش تلفات و آسیب‌های ناشی از خشکسالی در سال زراعی اخیر خاطر نشان کرد: ما امسال با کمترین تنش آب و هوایی به ویژه سرمازدگی روبه‌رو بودیم که به همین دلیل محصول برداشت شده از کیفیت و طراوت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما در تلاش هستیم تا با مجهز کردن سردخانه‌های این شهرستان ذخیره‌سازی را در محصول سیب داشته باشیم تا در پایان سال با کمبود و نقصی در این زمینه روبه‌رو نشویم.

به گزارش فارس، در شهرستان نمین نیز با تأخیر چندین روزه برداشت محصول غلات به ویژه گندم و جو آغاز شده که به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین دلیل این تأخیر بارندگی‌های مستمر و مه‌آلود بودن منطقه در سه ماهه اول سال بوده است.

بهروز آقازاده با یادآوری این‌که بخش عظیمی از کشتزارهای این شهرستان به تولید گندم، جو و سیب‌زمینی رفته است، گفت:‌ بخش عمده‌ای از تولید محصولات ما به ویژه در مناطق صعب‌العبور به صورت مکانیزه انجام شده است.

وی سطح زیر کشت محصول گندم را 23 هزار هکتار و جو را نیز 10 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم نسبت به سال گذشته تولیدات ما 10 تا 15 درصد افزایش یابد.

آقازاده تصریح کرد: سه هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم آبی و 17 هزار هکتار گندم دیم داریم که همسو با این میزان کشت شش هزار و 500 هکتار نیز جو دیم کشت شده است.

در شهرستان پارس‌آباد نیز با اعتبار پیش‌بینی شده سه میلیارد تومان طرح زهکشی زیرزمینی 13 هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد با اعلام این خبر در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اضافه کرد: مطالعات اراضی زهدار در شش هزار هکتار این شهرستان انجام شده و در مرحله تهیه اسناد برای برگزاری مناقصه است.

حسن روحی ادامه داد: با انتخاب پیمانکار و عملیاتی شدن این طرح در اراضی مورد بحث نیز که هم اکنون به صورت لکه‌ای زهدار می‌باشند طرح زهکشی زیرزمینی اجرا می‌شود.

وی این حرکت را در احیای اراضی و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی مثبت اعلام کرد و بیان داشت: مشارکت بهره‌برداران به ویژه در نگهداری و حراست از تأسیسات و تجهیزات نصب شده نقش مؤثری در بازدهی مطلوب و میل به اهداف پیش‌بینی شده در این طرح بزرگ را دارد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول