اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد:

تلفیق جهاد سازندگی و کشاورزی روحیه جهادی را از جامعه گرفت

خبرگزاری فارس: مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از ادغام وزارت جهاد سازندگی و کشاورزی گفت: با ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی روحیه جهادی از جامعه گرفته شد.

تلفیق جهاد سازندگی و کشاورزی روحیه جهادی را از جامعه گرفت

داریوش مثنوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: حذف جهاد سازندگی یک نقیصه و خلا را در مملکت ایجاد کرده که تشکیل بسیج سازندگی که به فرمان حکیمانه بنیان‌گذار انقلاب شکل گرفت برای رفع این نقیصه بود که تا حدی این خلا را پر کرده است. 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این راستا طرح هجرت 3 و اردوهای جهادی با هدف محرومیت‌زدایی در روستاها شکل گرفت که در دولت اصلاحات حمایت شد و در دولت جدید نگاه ویژه‌ای به آن شده تا اینکه امروز در کارایی نظام اسلامی نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

وی ترویج روحیه جهادی را یکی از مهم‌ترین اهداف اردوهای جهادی دانست و تاکید کرد: باید روحیه جهادی در مملکت زنده شود زیرا این روحیه و تفکر بسیجی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی جامعه باشد.

مثنوی گفت: دانشجویان که آینده‌سازان اصلی این نظام هستند با شرکت در اردوهای جهادی با وجود استفاده از تخصص خود به نفع مردم محروم، روحیه جهادی را از همان ابتدا در خود تقویت می‌کنند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تلفیق دو وزارت‌خانه مهم در کشور، روحیه کار جهادی در بدنه نظام ناپدید شد که حضور در اردوهای جهادی تقویت و احیای این تفکر را موجب خواهد شد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان فراموش کرد که در جنگ تحمیلی با وجود تفکر بسیجی و با کمترین امکانات چه کارهای بزرگی انجام شد و هشت سال دفاع مقدس با وجود چنین فداکاری‌هایی به یک سند افتخار در نظام اسلامی تبدیل شده است.

مثنوی با تشریح مزایا و فلسفه اردوهای جهادی اضافه کرد: کم کردن فاصله مسئولان و مردم از دیگر اهداف اردوهای جهادی است که در آن مشکلات مناطق محروم و افراد نیازمند به مسئولان منعکس می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، محرومیت‌زدایی و سازندگی در مناطق محروم، پر کردن اوقات فراغت جوانان، بهره‌گیری از تخصص تحصیل‌کرده‌ها، احیای تفکر کار جهادی و مطالبه مشکلات مردم را از دیگر اهداف اردوهای جهادی خواند و خاطرنشان کرد: با برگزاری اردوهای جهادی افرادی هم‌تراز با نظام مقدس اسلامی تربیت می‌شوند که می‌توانند پشتوانه‌ای برای آینده این مرز و بوم باشند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول