اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

تحصیل 1061 دانش‌آموز در مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی اردبیل گفت: یک هزار و 61 دانش آموز در رشته‌های مختلف کشاورزی در آموزشگاه آموزشی جهاد کشاورزی مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 1061 دانش‌آموز در مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی

اصغر نظیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف زراعی و دامی، شیلات و جنگل و مرتع جذب مجتمع‌های آموزشی کشاورزی شدند که در شهرستان‌ها دانش‌آموزان روستایی را جذب و وارد این رشته‌ها کردیم.

وی با بیان اینکه 13.5 درصد کل دانش‌آموزان کار و دانش استان اردبیل در رشته‌های جهاد کشاورزی مشغول تحصیل هستند، افزود: کلیه نظارت و برنامه‌ریزها در تعیین اساتید، فعالیت‌های عملی و برنامه‌های درسی نظری به عهده مرکز آموزش جهاد کشاوری استان اردبیل که بیشتر از فارغ التحصیلان کشاورزی با مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی عضو سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی می‌باشند.

اردبیل 130 هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد

این مسئول استان اردبیل را قطب مهم کشاورزی کشور اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون در استان اردبیل 130 هزار بهره‌بردار کشاورزی وجود دارد اما اغلب به دلیل کم سواد و بی‌سواد بودن این کشاورزان بازده محصولات کشاورزی ما بسیار پایین است.

نظیفی با بیان اینکه کشاورزان ما باید به آخرین اطلاعات کشاورزی مجهز شوند تصریح کرد: بر این اساس دانش‌آموزانی را در رشته‌های کار و دانش کشاورزی و اغلب از میان کشاورز زاده‌ها و روستازاده‌ها برای تحصیل انتخاب و ترغیب می‌کنیم تا در روستاها علم کشاورزی را ترویج و بتوانند میزان بازدهی محصولات را افزایش دهند.

مدیر مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی اردبیل بیان داشت: میانگین عملکرد یک ساله ما بسیار پایین است که این امر نیز به نبود اطلاعات و دانش کافی کشاورزی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: علیرغم میزان بارندگی بسیار مناسب در منطقه، به دلیل قادر نبودن به ذخیره‌سازی آب باران و نزولات آسمانی از مزارع ما خارج می‌شود.

این مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس دیگر دلیل بهره‌وری کم کشاورزی استان را مسن بودن کشاورزان و معیشتی بودن کشاورزی در اردبیل اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با ارائه آموزش‌های کشاورزی، کشاورزی استان را به سمت علمی شدن سوق دهیم تا در آینده نزدیک علیرغم افزایش میزان بهره‌وری کشاورزی، شاهد رونق کشاورزی جوان در استان اردبیل باشیم.

نظیفی بیان داشت: در استان ما میانگین خسارت علف‌های هرز 30 درصد است اما متاسفانه به دلیل آن که کشاورزان سنتی ما مهندسان ناظر را قبول ندارند سالانه بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی خود را از دست می‌دهیم.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با ارائه آموزش‌های کشاورزی به دانش‌آموزان و تزریق آنها به بدنه روستاها بتوانیم در آینده نزدیک کشاورزی علمی توام با رشد بازدهی محصولات کشاورزی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول