اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر سر مشکل یک کشاورز رخ داد

مجادله لفظی جهاد کشاورزی و برق مرودشت

خبرگزاری فارس: نوع تعامل اداره برق مرودشت با یک کشاورز، دفاع رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از مشکلات این کشاورز را در پی داشت.

مجادله لفظی جهاد کشاورزی و برق مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در جریان بازدید صبح امروز خبرنگاران فعال در استان فارس از واحدهای تولیدی کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس پس از استماع مشکلات صاحب یک مزرعه دو منظوره پرورش ماهی در تامین برق خود به طور مستقیم به گفت‌وگو با مدیر توزیع برق مرودشت پرداخت.

مهرزاد خرد خواستار ارائه مصوب قانونی و مستمسک اداره برق برای این امر شد که چگونه زمانی کشاورز اقدام به خریداری ترانس برق کرده و پول آن را پرداخته و دوباره برای خریداری ترانس قوی‌تر نیز هزینه کرده و او را ملزم به بازگرداندن ترانس قدیمی خود می‌کنند بدون آنکه پول آن را به وی پرداخت کنند.

رضا دهنوی مدیر برق مرودشت در این مورد گفت: این شبکه اموال شخصی نیست و زمانی که کشاورز شبکه را تحویل اداره برق می‌دهد، تحویل و تحول انجام می‌شود به این معنا که شبکه را تحویل وزارت نیرو داده و وزارت نیرو آن را جزو اموال خود قلمداد می‌کند.

وی افزود: کشاورز اگرچه پول ترانس قدیمی خود را پرداخت کرده اما در کنار آن خدمات نیز دریافت کرده و بنابر مصوبات هیئت دولت ما تنها اجرا کننده ابلاغات هستیم و تقصیر و اختیاری در اجرای قوانین نداریم.

مدیر برق مرودشت تصریح کرد: ما یک شرکت بزرگ هستیم و در ردیف صنایع مادر تلقی می‌شویم و نمی‌توانیم منافع یک کشور را فدای زمین چندهکتاری یک کشاورز کنیم.

دهنوی اضافه کرد: اگرچه کشاورز پول ترانس را خود پرداخت کرده اما لحظه‌ای که آمده و برق درخواست کرده موظف شده طبق قانون شبکه‌ای را احداث کرده و تحویل اداره برق دهد.

مهرزاد خرد رئیس جهاد کشاورزی استان فارس با استناد به سخنان کشاورز که برای راه‌اندازی شبکه برق جدید موظف به تحویل شبکه قدیم بدون پرداخت هزینه خریداری شده است، بیان کرد: با این تعریفی که اداره برق ارائه می‌دهد تحویل و تحول مالکیت کشاورز را ساقط می‌کند بدون اینکه اشکال شرعی تصرف اموال شخصی افراد را لحاظ کند.

وی افزود: مگر اداره برق یک ریال برق مجانی به کشاورز داده که ادعا می‌‌کند عدم پرداخت هزینه ترانس شخصی با استناد به خدمات اداره برق انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی این استان همچنین خواستار ارائه مصوبه مورد استناد برق با ذکر شماره و تاریخ شد که مدیر برق مرودشت ارائه این مصوبه را منوط به نگارش نامه رسمی و درخواست کتبی کرد.

مدیر برق شهرستان مرودشت با مخاطب قرار دادن روسای جهاد کشاورزی مرودشت و استان فارس اظهار داشت: نه شما امام حسین هستید نه من شمربن ذی‌الجوشن هستم بلکه همگی ما اجرا کنندگان قانون هستیم.

به گزارش فارس، هزینه خرید ترانس و راه‌اندازی شبکه اولیه برای کشاورز مورد نظر 9 میلیون تومان و هزینه خرید ترانس دوم نیز در حدود 17 میلیون تومان بوده که کشاورز با دریافت وام اقدام به پرداخت آن‌ها کرده است.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول