اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد:

جهاد کشاورزی مسئولیتی در خرید و فروش محلوج پنبه ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پار‌س‌آباد گفت: جهاد کشاورزی دخالت و مسئولیتی در بازرگانی و خرید و فروش محلوج پنبه ندارد.

جهاد کشاورزی مسئولیتی در خرید و فروش محلوج پنبه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن روحی صبح امروز به همراه فرماندار شهرستان پارس‌آباد در بازدید از انبارهای پنبه‌ شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: پنبه‌کاران ما تنها از مرحله کاشت تا برداشت توسط جهاد کشاورزی حمایت می‌شوند و پس از آن در فروش پنبه مسئولیتی در قبال کشاورزان نداریم.

وی در پاسخ به اعتراض کشاورزان مبنی بر فروش نرفتن محصول پنبه گفت: بیش از یک‌هزار تن محلوج پنبه تصفیه شده به ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال از سال گذشته در کارخانه‌های پنبه‌ پاک‌کنی پارس‌آباد مانده است و ما هیچ اقدامی نمی‌توانیم در مقابل این موضوع داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: به رغم آنکه جهاد کشاورزی، مسئولیتی در قبال فروش محلوج ندارد، به خاطر دلگرمی زارعان پنبه کار و رفع نگرانی آنان از بابت تولید سال جاری، مکاتباتی کردیم که متاسفانه تاکنون منتجّ به نتیجه نبوده است.

روحی زراعت پنبه را مناسب‌ترین تناوب در کشت غلات عنوان کرد و گفت: پنبه دارای ریشه مستقیمی است که به سرعت زیادی به اعماق خاک نفوذ می کند و در ضمن اشغال یک فصل زراعی کامل و وجینی بودن آن سبب پوکی و مرغوبیت خاک زراعی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد به ضرورت حمایت از پنبه‌کاران اشاره و مسایل بازرگانی، نوسانات قیمت، درآمدزایی مناسب محصولات رقیب و بالا بودن هزینه تولید و نیز برداشت به صورت دستی را از علل عمده کاهش زیر کشت پنبه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  فرماندار پارس آباد نیز در خصوص فروش نرفتن مقدار حدود یک‌هزار تن محلوج تولیدی این شهرستان و بی‌رغبتی کارخانجات نساجی از این محصول و بلاتکلیفی این میزان محلوج در منطقه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

ولی کریمی هرگونه اظهار نظر در این زمینه را به روزهای آینده و پس از بررسی و اخذ اطلاعات لازم از دستگاه‌های ذیربط موکول کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول