اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر گچساران:

آبرسانی به عشایر آبگندی در انتظار موافقت نفت گچساران است

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایر گچساران گفت: آبرسانی به عشایر آبگندی در انتظار موافقت نفت گچساران است.

آبرسانی به عشایر آبگندی در انتظار موافقت نفت گچساران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فرماندار، بخشدار و رئیس امور عشایر گچساران امروز طی بازدید از منطقه عشایرنشین آبگندی، مشکلات و کمبودهای این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

* ایجاد 300 فرصت شغلی با آبرسانی به منطقه عشایری آبگندی گچساران

رئیس امور عشایر گچساران در این بازدید با تشریح مشکلات و نیازمندی‌های منطقه عشایرنشین آبگندی، اظهار کرد: مطالعه و ساماندهی عشایر آبگندی از سال 85 آغاز شده است.

بهمن آزادی بیان داشت: بعد از پایان مطالعات و کارشناسی‌های صورت‌گرفته، زمینی به وسعت 648 هکتار برای واگذاری رایگان به خانوارهای ساکن در این منطقه در نظر گرفته شد.

وی افزود: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد، اعتباری برای انتقال آب از رودخانه زهره به زمین 648 هکتاری این منطقه مصوب شد.

آزادی با بیان اینکه اجرای پروژه آبرسانی به منطقه آبگندی اسکان دائم عشایر را به همراه خواهد داشت، ابراز داشت: این پروژه سبب ایجاد اشتغال پایدار به میزان افزون بر 300 فرصت شغلی می‌شود.

وی با اشاره به تغییر نام منطقه عشایر‌نشین آبگندی به شهرک امام حسین(ع) گفت: به دلیل همزمانی واگذاری اولیه طرح اسکان در این منطقه با آغاز ماه محرم، به منظور ترویج فرهنگ عاشورا و توجه بیشتر مردم به سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) این نامگذاری صورت گرفته است.

آزادی تصریح کرد: طراحی اولیه اسکان در این منطقه 98 خانوار بوده که تا افق 20 ساله پیش‌بینی ایجاد و توسعه فضا برای 300 خانوار نیز به عمل آمده است.

* با رفتن استاندار سابق آسفالت جاده آبگندی از دستور کار خارج شد

رئیس امور عشایر گچساران یکی از مشکلات اصلی منطقه عشایری آبگندی را نامناسب بودن جاده ارتباطی عنوان کرد و یادآور شد: این موضوع سبب روند کند و نامطلوب اسکان در این منطقه شده است.

آزادی ابراز داشت: در سفر استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسئولان به این منطقه، مصوب شد که تا پایان تیرماه 89 از طریق اداره راه و شهرسازی گچساران مشکل آسفالت جاده ارتباطی این منطقه برطرف شود.

وی عنوان داشت: با رفتن استاندار سابق این کار از دستور کار خارج و عملیاتی نشد.

آزادی کمبود آب را از دیگر مشکلات مهم و اساسی منطقه عشایرنشین آبگندی عنوان کرد و بیان داشت: بستر و زیرساخت‌های انتقال آب به این منطقه توسط امور عشایر گچساران آماده شده و تنها مشکل باقی‌مانده تأمین آب است.

وی با اشاره به نزدیکی انتقال آب شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به این منطقه خاطرنشان کرد: خط انتقال آب این شرکت در نزدیکی روستای دژ سلیمان واقع شده است.

رئیس امور عشایر گچساران افزود: با اتصال شبکه آبرسانی به این لوله، مشکل تأمین آب منطقه عشایرنشین آبگندی برطرف می‌شود.

آزادی ادامه داد: در این زمینه مکاتبات فراوانی با شرکت نفت گچساران صورت گرفت اما تاکنون این طرح مورد موافقت شرکت نفت گچساران قرار نگرفته است.

وی تأکید کرد: در صورتی که شرکت نفت گچساران با این طرح موافقت کند، با اتصال روزانه دو ساعت از این لوله، منبع ذخیره عشایرنشین آبگندی پرشده و جوابگوی نیاز عشایر این منطقه خواهد بود.

آزادی از فرماندار خواست تا موضوع انتقال آب از خط لوله شرکت نفت گچساران که در منطقه دژ‌سلیمان واقع شده است را پیگیری کند.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول