اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایری استان اردبیل:

توانمندی زنان عشایر در قالب تعاونی‌ها امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: مدیر امور عشایری استان اردبیل گفت: ‌توانمند‌سازی زنان عشایر در قالب تشکیل تعاونی‌های فراگیر تولیدی امکان‌پذیر است.

توانمندی زنان عشایر در قالب تعاونی‌ها امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معرفت آذری صبح امروز در نشست اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان و دختران عشایر در اردبیل اظهار داشت: این طرح حمایتی از زنان کار‌آفرین با هدف محرومیت‌زدایی و توجه به زنان عشایری بعد از انجام نیاز‌سنجی در منطقه و مشخص شدن و همچنین مطالعه در خصوص الگوهای مصرفی و اشتغالزایی منطقه صورت گرفته است.

وی توانمند‌سازی مالی زنان عشایر و حمایت مالی از این قشر را زمینه‌ساز تقویت روحیه اعتماد به نفس، نو‌آوری و مسئولیت‌پذیری توصیف کرد و یادآور شد: از طریق این صندوق تسهیلات خوبی با کارمزد 4 درصد به زنان کار‌آفرین عشایری پرداخت می‌شود تا در فعالیت‌های اقتصادی سهیم باشند.

مدیر امور عشایری استان اردبیل با یادآوری اینکه تشکیل تعاونی‌های زنان و دختران عشایر با هدف ایجاد اشتغال، ساماندهی مشاغل، افزایش در‌آمد و از همه مهمتر زمینه‌سازی برای حضور زنان عشایر در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی از جمله فعالیت‌های امور عشایری استان است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی با هدف شناسایی و معرفی مشاغل و حمایت از شکل‌های اقتصادی و همچنین توسعه، تقویت و تثبیت تعاونی‌ها از طریق بازار‌یابی مهمترین رویکردی است که در قالب تشکل‌های تعاونی زنان و دختران در جای جای استان پیگیری می‌شود.

آذری طرح پرورش گوسفند داشتی مغانی را از جمله طرح‌های اشتغال‌آفرین زنان عشایری توصیف کرد و گفت: به دلیل آشنایی زنان با نحوه پرورش این نوع از گوسفندان سعی شده است در طرح‌های اشتغالزایی گرایش به سمت استفاده از تجارب و ظرفیت زنان عشایری باشد تا بتوانند بستر اشتغال مولد را فراهم کنند.

این مسئول با یادآوری اینکه جامعه عشایری استان با جمعیتی معادل 12 هزار و 813 خانوار تولید هزاران تن مواد پروتئینی را عهده‌دار هستند، تاکید کرد: 30 درصد مواد پروتئینی استان را جامعه عشایری فعال و کم هزینه کار‌آمد تامین می‌کنند که در کنار تولیدات متنوع مواد پروتئینی عشایر استان با تولید 12 هزار و 679 متر‌مربع صنایع دستی یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر در این حوزه به شمار می‌رود.

مدیر امور عشایری استان اردبیل به طرح‌های متعدد اجرایی در جامعه عشایری اشاره کرد و بیان داشت: در قالب طرح اسکان عشایر که با هدف ایجاد اشتغال پایدار و اسکان دایم گروهی عشایر در کانون‌ها صورت گرفته است طرح‌های متعددی اجرایی شده که این خود زمینه‌ساز اسکان عشایر در قشلاقات مغان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آذری در پایان سخنان خود ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان، جایگزینی سوخت فسیلی و طرح مطالعات جامع توسعه مناطق عشایری را از مهمترین برنامه‌های این مجموعه توصیف کرد و اظهار داشت: ‌مهمترین پروژه‌های عشایری استان پروژه آبرسانی به قشلاقات آج‌اشمه، احداث تصفیه‌خانه پروژه آبرسانی به قشلاق فتحعلی و آبرسانی به قشلاقات گلی‌بیگلو اعلام کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول