اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد

خسارت 526 میلیارد ریال خشکسالی به دام‌های عشایر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی خشکسالی اخیر 526 میلیارد ریال خسارت به بخش دام عشایر این استان وارد آمده است.

خسارت 526 میلیارد ریال خشکسالی به دام‌های عشایر

خالد طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: جامعه عشایری استان 20 هزار خانوار از جمعیت این استان را تشکیل می‎دهند که به عبارت دیگر عشایر 16 درصد از جمعیت این استان را به خود اختصاص داد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه عشایر در 80 درصد از گستره جغرافیایی این استان پراکنده هستند، افزود: عشایر 25 تا 35 درصد تولیدات دامی این استان را به خود اختصاص داده و نقش مهمی در رشد و توسعه صنایع دستی این استان ایفا کرده‌اند.

طاهری با بیان اینکه جامعه عشایری دارای قابلیت‌های انکارناپذیری در کشور هستند، تصریح کرد: این گروه از جامعه در بخش تولید و سایر بخش‌ها به ویژه در حوزه آداب و رسوم از منابع ملی مهم کشور به شما می‎روند.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زندگی جامعه عشایری بر سه رکن دام، مرتع و انسان استوار است، گفت: خشکسالی‌های اخیر خسارات بسیاری را بر عشایر استان تحمیل کرده و زندگی آنها را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

طاهری از کاهش 60 درصدی تولید علوفه در اثر خشکسالی‌های اخیر خبر داد و افزود: این کاهش علوفه به طور مستقیم بر تولیدات عشایر و محصولات آنها تاثیر منفی گذاشته است.

وی اضافه کرد: افزایش دما همچنین منجر به کوچ زودهنگام عشایر به این استان شده که این مسئله فشار زیادی بر محیط ‌زیست و مراتع وارد کرده است.

طاهری از خسارت 526 میلیارد ریالی وارده بر عشایر استان خبر داد و گفت: این میزان خسارت تنها در بخش دام عشایر بوده و خسارت در سایر بخش‌ها در این آمار در نظر گرفته نشده است.

وی بر ضرورت حمایت و جبران خسارات وارده بر عشایر استان تاکید کرد و افزود: خرید دام به منظور جلوگیری از کاهش فروش دام، تهیه و توزیع کنسانتره و علوفه دامی ارزان قیمت جهت تعلیف دستی عشایر، بهسازی و نوسازی منابع آبی، پرداخت وام و تسهیلات، برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای پروژه‌های آبی و خاکی از جمله این حمایت‌ها است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول