اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد تاکید کرد

لزوم تکمیل و احداث راه‌های عشایری بویراحمد تا قبل از فصل سرما

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد با اشاره به سردسیر بودن این شهرستان و مشکلات عشایر این منطقه، از اداره راه و شهرسازی خواست تا پیش از فصل سرما کار ساخت و تکمیل جاده‌های عشایری را آغاز کند.

لزوم تکمیل و احداث راه‌های عشایری بویراحمد تا قبل از فصل سرما

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه در بازدید از منطقه عشایری آبشور بخش سپیدار این شهرستان در جمع عشایر اظهار کرد: در گذشته کشت غلات به صورت دیم توسط عشایر تنها پاسخگوی نیاز درونی ایل بود ولی اکنون با توسعه و بازگشایی جاده‌ها و ارتباطات عشایری با جامعه شهری کارهای عمده‌ای در زمینه‌های مختلف برای عشایر صورت گرفته است.

فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون کارهای زیربنایی در زمینه آبرسانی، جاده‌سازی و استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی در مناطق عشایری صورت گرفته و در بیشتر مناطق عشایری کشاورزی به صورت آبی در حال انجام است.

الفونه که به همراه اعضای شورای عشایر این شهرستان در بازدید از منطقه آبشور با هدف ساماندهی عشایر به دیدار چهره به چهره با این قشر پرداخت، اظهار کرد: فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی عشایر نقش بی‌بدیل و مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد و در حال حاضر 20 درصد از محصول پروتئینی و فرآورده‌های دامی کشور توسط این قشر زحمت‌کش تولید می‌شود.

رئیس شورای عشایر شهرستان بویراحمد تصریح کرد: می‌توان گفت عشایر با کم‌ترین امکانات بیشترین بهره‌وری را در امور اقتصادی دارند.

الفونه تأمین آب آشامیدنی، تأمین نهاده‌های کشاورزی و دامی و مهم‌تر از همه راه عشایری را از مشکلات عشایر بویراحمد دانست و گفت: با توجه به اعتبارات جاری و اختصاصی پیش‌بینی شده، اداره راه و شهرسازی موظف است قبل از شروع فصل سرما مقدمات عملیات اجرایی جاده‌های عشایری و روستایی این شهرستان را فراهم کند.

این مسئول یکی دیگر از اقدامات زیرساختی برای عشایر منطقه تنگ آبشور را احداث و نصب لوله‌های پلی‌اتیلن جهت انتقال آب چشمه‌های این منطقه به باغات و مزارع عشایر دانست و افزود: ضروری است امور عشایر نسبت به بهسازی آب چشمه‌های موجود در این منطقه و جهاد کشاورزی نسبت به تهیه و نصب لوله انتقال آب به باغات و مزارع اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول