اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی گچساران:

40 هزار دام عشایر گچساران علیه تب مالت واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گچساران گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب مالت، بیش از 40 هزار رأس دام عشایر این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شدند.

40 هزار دام عشایر گچساران علیه تب مالت واکسینه شدند

حمیدرضا گوهرگانی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تب مالت از جمله بیماری‌های مشترک میان انسان و دام بوده که به صورت معمول از طریق مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه و یا تماس با ترشحات دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی واکسیناسیون دام‌ها را یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار این بیماری دانست و ابراز داشت: در همین راستا شبکه دامپزشکی گچساران با اعزام اکیپ‌هایی متشکل از کارشناسان دام، بیش از 40 هزار رأس دام به ویژه گوسفند، بز و بزغاله عشایر این شهرستان در منطقه سمیرم اصفهان را علیه بیماری مالت واکیسنه کردند.

گوهرگانی بیمارهای انگلی را از دیگر بیمارهای مشترک میان انسان و دام عنوان و تصریح کرد: بیماری‌های انگلی دام از جمله بیماری‌هایی بوده که از طریق مدفوع دام آلوده به انگل سبب آلوده شدن سبزیجات و در نتیجه آلوده شدن انسان به این بیماری می‌شود.

توزیع رایگان داروهای انگلی و آنتی‌بیوتیک برای دامداران

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران بیان داشت: در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها در گچساران از جمله شیوع و تکثیر کنه‌‌ها و بیماری‌های انگلی سم، داروهای انگلی و آنتی‌بیوتیک به صورت رایگان توزیع شده است.

گوهرگانی با اشاره به بیمارهای تنفسی طیور افزود: در راستای خدمات‌رسانی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی طیور، شبکه دامپزشکی گچساران ضدعفونی‌کننده‌های بسیار قوی را در میان مرغداری‌های صنعتی توزیع کرده است.

وی افزایش سطح آگاهی‌های دامداران در راستای شناخت بیماری‌های مشترک میان انسان و دام را لازم و ضروری دانست.

گوهرگانی یادآور شد: به همین منظور شبکه دامپزشکی گچساران در حال برگزاری کلاس‌هایی در زمینه شناخت و آگاهی‌های لازم از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام برای دامداران است.

وی کاهش موارد آلودگی دام را از مهم‌ترین برنامه‌های دامپزشکی گچساران عنوان کرد و افزود: برای ارتقای سطح سلامت جامعه همه دستگاه‌های مرتبط باید با هماهنگی و ارائه و اجرای راهکارهای راهبردی تلاش کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول