اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 300 میلیون ریال اعتبار

کمپینگ گردشگری ـ عشایری در کوهرنگ برپا شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از برپا شدن نخستین کمپینگ گردشگری عشایری در ایران خبر داد.

کمپینگ گردشگری ـ عشایری در کوهرنگ برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی صبح امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: این برای نخستین بار است که این کمپینگ در کشور ایران برپا می‌شود.

وی افزود: در این مکان سیاه‌چادرهای زیبا، چادرهای انفرادی، سوئیت، غذاهای رایج عشایری استان چهارمحال و بختیاری، مکان ماهیگیری، بازی‌های بومی محلی همراه با موسیقی و آیین‌های محل در حال اجرا است.

ریاحی رهایی از مشکلات شهرنشینی را از مهم‌ترین اهداف برپایی این کمپینگ اعلام کرد و گفت: ایجاد نشاط و بازیابی روحیه و ایجاد انگیزه زندگی در افراد از دیگر اهداف برپایی این کمپینگ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برگزاری چنین تورهای گردشگری را عامل پیوند انسان و طبیعت برشمرد و بیان داشت: پیوند با طبیعت، دل‌آرامی، بازیابی آرامش درونی، آشنایی با عشایر غیور بختیاری، آشنایی با ورزش‌های بومی و بازگشت به دل طبیعت از دیگر دستاوردهای برگزاری تور گردشگری عشایری در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی ادامه داد: در این کمپینگ فعالیت‌هایی همچون اسب‌سواری، طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی انجام می‌شود.

ریاحی در ادامه با بیان اینکه مسئولان گردشگری در حال رایزنی‌های لازم برای جذب گردشگر از سراسر کشور هستند، گفت: برای اجرای این تور نزدیک به 300 میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان داشت: این هزینه‌ها شامل خرید سیاه چادر، هزینه تاسیسات آب و برق و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برپایی این تور گردشگری بوده است.

ریاحی ادامه داد: در برپایی این تور گردشگری در شهرستان کوهرنگ سازمان هلال‌احمر، راه‌ و ترابری، اداره آب منطقه‌ای استان اصفهان با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان همکاری داشتند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول