اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

زندگی عشایر آذربایجان‌شرقی از جذابیت‌های گردشگری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ایلات و عشایر استان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی برای گردشگران خارجی به شمار می‌روند.

زندگی عشایر آذربایجان‌شرقی از جذابیت‌های گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان در خصوص ورود گردشگران خارجی به استان، اظهار کرد: گردشگر خارجی وقتی به کشوری همچون ایران با این قدمت و تنوع فرهنگی بالا وارد می‌شود به دنبال دور شدن از هیاهوی دنیای صنعتی و اقامت در کلبه‌ها و چادرهای ایلات و عشایری است.

محمدی خاطرنشان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در تورهای ویژه‌ای که برای گردشگران خارجی ترتیب می‌دهند باید با استفاده از این توانمندی و ظرفیت‌های قدرتمند عشایر آذربایجان‌شرقی برای تامین نیاز گردشگران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از لحاظ وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری نه تنها دست کمی از کشورهای همسایه ندارد بلکه در جایگاه بالاتری نیز قرار دارد، بر لزوم تمرکز بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی برای استفاده از این ظرفیت‌ها و ورود گردشگر خارجی تاکید کرد.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور، دفاتر خدمات مسافرتی را بازوان اجرایی دولت در جذب گردشگر خارجی خواند و گفت: با توجه به اینکه ورود گردشگر خارجی به کشور بیشترین ارزآوری را با خود به همراه دارد، دولت با اقداماتی نظیر اعطای ارز تشویقی به دفاتر ، تشکیل کارگروه گردشگری دولت و حمایت همه‌جانبه از دفاتر خدمات مسافرتی راه را برای رقابت مدیران این دفاتر و در نتیجه توسعه صنعت گردشگری کشور فراهم آورده است.

محمدی گردشگری را صرفا وظیفه‌ای منتهی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ندانست و گفت: اگر آذربایجان‌شرقی تاکنون توانسته در امر جذب گردشگر موفق عمل کند به دلیل این بوده که بیش از 16 دستگاه و سازمان متولی گردشگری به ریاست و تدبیر استاندار محترم دست به دست هم داده و برای محقق شدن اهداف گردشگری و توسعه زیرساخت‌های استان همگام شده‌اند.

وی با مقایسه سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌های کنونی ایجاد شده در آذربایجان‌شرقی نسبت به چهار سال گذشته خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از اتوبان پیامبر اعظم، دو بانده شدن مسیر تبریز – مراغه، آسفالته شدن و تعریض تمام راه‌های مواصلاتی به روستاهای هدف گردشگری استان، راه‌اندازی هواپیمایی مستقل و بین‌المللی شدن فرودگاه آذربایجان‌شرقی بخشی از اقدامات چهار ساله در حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: همچنین با حضور قابل توجه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اکنون تمام شهرستان‌های استان دارای هتل و هتل آپارتمان‌هایی هستند که یا افتتاح شده و یا در آستانه بهره‌برداری قرار دارند که در کنار آنها بهره‌برداری از 100 مجتمع رفاهی بین‌راهی، 65 کمپ گردشگری و ساخت ده‌ها سرویس بهداشتی نیز طی چهار سال اخیر اجرایی شده‌اند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اکنون با فراهم آمدن این زیرساخت‌ها و

سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته به جرأت می‌توانیم بگوییم گردشگری در آذربایجان‌شرقی کاملا شکل و قوام گرفته و با شناخته شدن به عنوان مقصدی ایمن برای گردشگران، آماده افزایش حجم گردشگر ورودی است.

محمدی تاکید کرد: تمام مشکلات پیش روی صنعت گردشگری با نگرش مثبت و اراده‌ای که از سوی دولت وجود دارد، در کنار همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های این دفاتر به مرور زمان برطرف شده و شاهد تحقق اهداف حوزه گردشگری در آذربایجان‌شرقی خواهیم بود. 

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول