اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

درمیان میزبان برگزاری جشنواره عشایر شرق کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی روستائیان و عشایر شرق کشور نهم و دهم شهریور ماه سال جاری در روستای بورنگ شهرستان درمیان برگزار می‌شود.

درمیان میزبان برگزاری جشنواره عشایر شرق کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره فرهنگی ورزشی روستائیان و عشایر شرق کشور اظهار کرد: قریب 400 ورزشکار زن و مرد از 11 استان شرق کشور در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

وی ارتقای سلامتی، زنده نگه‌ داشتن و ترویج بازی‌های بومی و محلی، توجه به ورزش روستائیان و عشایر و همچنین تعامل و ارتباطات فرهنگی بین نقاط روستایی و عشایری کشور را از جمله اهداف این جشنواره دانست.

فرماندار درمیان با بیان اینکه احیای بازی‌های بومی و محلی در تقویت و توسعه ورزش‌ روستایی و گسترش روحیه نشاط در جامعه نقش اساسی ایفا می‌کند، اضافه کرد: گسترش فعالیت‌های ورزشی جوانان روستایی و عشایری، ورزشکاران توانمندی را به ورزش شهرستان درمیان معرفی می‌کند.

براتی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های امروز جامعه را چگونگی پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برشمرد و افزود: گسترش بازی‌های بومی و محلی و توجه جدی به ورزش در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، می‌تواند در این راستا مثمرثمر باشد.

وی با اشاره به فعالیت 24 هیئت ورزشی در شهرستان درمیان اظهار کرد: 300 ورزشکار درمیانی به صورت حرفه‌ای در 24 رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

فرماندار درمیان با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان برای استخر شنا و سالن ورزشی بانوان هزینه شده است، افزود: استخر شنای شهر اسدیه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

براتی گفت: این جشنواره علاوه بر معرفی بازی‌های بومی و محلی شهرستان و استان می‌تواند نمایشگاه فرهنگ غنی و اصیل روستایی و عشایری استان خراسان جنوبی به ویژه شهرستان درمیان باشد.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول