اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک:

برنامه‌های فرهنگی بر‌اساس تکریم به قرآن تدوین شود

خبرگزاری فارس: فرماندار آبیک بر تدوین برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی براساس تکریم به قرآن کریم از سوی مسئولان تأکید کرد.

برنامه‌های فرهنگی بر‌اساس تکریم به قرآن تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک استان قزوین، هوشنگ اعلایی صبح امروز در نخستین جلسه شورای قرآنی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با تشکیل شورای قرآنی، برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی شهرستان آبیک انسجام یافته و برای تحقق اهداف این شورا سیاست‌گذاری و تصمیمات لازم انجام می‌شود.

وی دخیل شدن مردم و مسئولان در فعالیت‌های قرآنی را برای ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه ضروری دانست و افزود: قرآن کریم برترین هدایت‌گر بشریت است که متأسفانه در جامعه اسلامی با توجه به وجود فقیه پویای شیعه کمتر از این موهبت الهی استفاده شده است.

فرماندار آبیک با بیان اینکه قرآن کریم در تمام حوزه‌های زندگی انسان صاحب‌نظر است، تصریح کرد: با آغاز به کار دولت نهم مقام معظم رهبری بر قرائت یک صفحه از قرآن کریم به طور روزانه تأکید کردند که باید همواره سرلوحه کار مسئولان نیز قرار گیرد.

اعلایی خاطرنشان کرد: مسئولان باید در راستای آموزش قرآن کریم در بین اقشار مختلف جامعه گام‌های ارزنده‌ای بردارند چرا که آیات الهی باید در تمام ابعاد زندگی به‌ویژه در زندگی سیاسی، عمومی، فرهنگی و اجتماعی جامعه ساری و جاری شود.

وی ادامه داد: توجه به قرآن کریم نباید به تلاوت، صوت و لحن بسنده شود بلکه تدبر، تعمق و تعقل در این کتاب آسمانی باید سرلوحه زندگی آحاد جامعه قرار گیرد.

اعلایی اضافه کرد: با نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه از گسست خانواده‌ها، تمایل افراد به مواد مخدر و تمام آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شده و دادگستری‌ها و پاسگاه‌ها خلوت می‌شوند که امام راحل نیز به این نکته اشاره داشته‌اند که این مهم بیانگر اهمیت ترویج نماز و قرآن کریم در جامعه است.

فرماندار آبیک یادآور شد: مسئولان باید آنچه که در شأن و منزلت قرآن کریم است در خدمت این کتاب وحی الهی قرار دهند و در راستای توسعه و ترویج دستورات قرآن کریم گام‌های ارزنده‌ای را بردارند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول