اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم خبر داد

شرکت 3 هزار قمی در طرح آموزش مفاهیم قرآن و احکام

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: بیش از 3 هزار نفر از مردم قم در طرح آموزش مفاهیم قرآن و احکام ویژه ماه رمضان شرکت کردند.

شرکت 3 هزار قمی در طرح آموزش مفاهیم قرآن و احکام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدعلی بختیاری‌زاده در نشست خبری طرح آموزش مفاهیم قرآن و احکام که پیش از ظهر امروز در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: هر ساله برنامه‌های قرآنی در هیئت‌ها بوده اما در سال جاری بحث‌های آموزشی مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

وی افزود: طرح‌های امسال دارای ابعاد مختلفی هستند به این صورت که ابتدا باید اسامی شرکت‌کنندگان به شورا اعلام شده و علاوه بر این هیئت‌هایی که هر شب برنامه برگزار می‌کنند دارای رتبه‌های بالاتری خواهند شد ضمن اینکه آموزش در خصوص صوت و لحن نیز در دستور کار قرار دارد.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم با تاکید بر ارائه کمک‌های هدفمند به هیئت‌ها گفت: پس از ارسال آدرس جلسات به شورا، کارشناسان با حضور در این اماکن به ارزیابی جلسات می‌پردازند و هیئت‌هایی که خروجی بهتری داشته و افراد بیشتری را جذب کرده باشند رتبه‌های بالاتری اخذ می‌کنند که در نتیجه حمایت‌های مالی بیشتری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تمام هیئت‌ها باید حداقل یک استاد شناخته شده را مورد استفاده قرار دهند ضمن اینکه شورای هیئات مذهبی استان قم آزمون‌هایی را در پایان ماه برای هیئت‌ها در نظر گرفته است و پس از آن هیئت برتر معرفی می‌شود.

بختیاری‌زاده با بیان اینکه آزمون مربوطه از روی کتابی به نام «بهار قرآن» برگزار می‌شود عنوان داشت: گروه‌های اعزامی از هیئت‌ها پس از مطالعه این کتاب می‌توانند به سؤالات آزمون پاسخ دهند و علاوه بر این 100 نفر نخست که نمره بالاتری را کسب کنند، کمک هزینه کربلا، مشهد مقدس و اقلام فرهنگی را به ترتیب اولویت و رتبه اخذ شده دریافت خواهند کرد.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم از تشکیل کارگاه آموزشی تخصصی قرآن خبر داد و افزود: از هر هیئت یک نفر رابط تعیین شده که این افراد از طریق جلسات مشترک، طرح‌ها و برنامه‌های خود را به شورا ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: هدف از این اقدامات انجام یک برنامه سازمان یافته و منسجم در زمینه فعالیت‌های قرآنی در میان هیئت‌های مذهبی است و در کنار این مسئله، مسئولان هیئت‌های برتر شناخته شده و جوایزی چون کمک هزینه کربلای معلی برای آنها در نظر گرفته شده است.

بختیاری‌زاده تعداد هیئت‌های شرکت‌کننده در این طرح را 220 هیئت دانست و گفت: 700 هیئت در سطح استان قم شناسایی و ثبت شده‌اند ضمن اینکه هماهنگی‌هایی با دارالقرآن سازمان تبلیغات صورت گرفته تا مربیان هیئت‌ها به هزینه شورای هیئات مذهبی استان قم آموزش‌های لازم را ببینند و در این خصوص تاکنون 100 هیئت اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم ابراز کرد: حدود 3 هزار نفر تاکنون زیر پوشش طرح آموزش مفاهیم قرآن و احکام قرار گرفته‌اند و بیش از 5 هزار کتاب آموزشی نیز تهیه شده است ضمن اینکه جوانان بیشترین متقاضیان را تشکیل می‌دهند و در این میان مردان استقبال بیشتری داشته‌اند.

وی از پوشش این طرح در تمام شهرها و بخش‌های تابعه استان خبر داد و افزود: هیئت‌های موجود در این بخش‌ها نیز استقبال خوبی داشته و در جلسات حاضر بوده‌اند.

بختیاری‌زاده ادامه داد: مسائل احکام بخش دیگری از آزمون مربوطه را تشکیل داده و جزوات مستقلی در این خصوص تهیه و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم زمان این آزمون را پایان ماه مبارک رمضان دانست و گفت: در خصوص مکان برگزاری آزمون نیز رایزنی‌هایی با آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح آموزش مفاهیم قرآن و احکام تنها در ماه رمضان اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: با این وجود این طرح می‌تواند مقدمه‌ای برای انجام فعالیت‌های قرآنی در تمام طول سال باشد زیرا با حضور رابطان قرآنی، برگزاری جلسات قرآن ملاک ارزیابی و اختصاص رتبه خواهد بود.

بختیاری‌زاده با اشاره به حمایت‌های مالی از هیئت‌های مذهبی استان قم گفت: کمک‌های مادی از این پس به صورت هدفمند و در راستای برنامه‌های آموزشی در اختیار هیئت‌ها قرار خواهد گرفت و در این خصوص گزارش عملکرد آنها در نظر گرفته می‌شود.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح آموزش مفاهیم قرآن و احکام ویژه ماه رمضان را 150 میلیون تومان دانست و بیان داشت: سبک آموزش‌ها به این صورت است که نظارت شورا و سازمان تبلیغات بر روی جلسات وجود داشته و مستندسازی‌های لازم نیز در این خصوص انجام خواهد شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول