اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

قرآن و روایات دو قانون جامع پایدار هستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دو قانونی که برای تمام افراد و جوامع کاربرد دارد، قرآن و روایات اسلامی است گفت: سخنان قرآن کریم محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و تا قیامت پایدار است.

قرآن و روایات دو قانون جامع پایدار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید حسین مؤمن در همایش بزرگداشت رحلت حضرت خدیجه کبری(س) که با حضور همسران و فرزندان طلاب جامعة المصطفی العالمیه در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات اولین بانوی اسلام اظهار کرد: انسان برای سلوک در مسیر تربیت باید از قانون جامع، کامل و مدون و الگوی مناسب استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه هر برنامه و شخصیتی نمی‌تواند برای تربیت انسان الگو باشد تصریح کرد: الگویی برتر است که مقصود داشته، اما محدودیت زمانی نداشته باشد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دو قانونی که برای تمام افراد و جوامع کاربرد دارد قرآن و روایات اسلامی است اضافه کرد: سخنان قرآن کریم محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و تا قیامت پایدار است. 

مؤمن با تاکید بر اینکه در رابطه با هر موضوعی از دین و زندگی در قرآن و روایات اسلامی قانون وجود دارد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از وفات قرآن، عترت، سنت و سیره را به عنوان الگویی برتر و مناسب به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه سنت یعنی سخنانی که از ائمه معصومین(ع) به جای مانده است و در جامعیت آن هیچ تردیدی نیست خاطر نشان کرد: بزرگان سیره را سبک رفتاری هدفمند تلقی می‌کنند.  

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه الگوها باید شخصیت تاریخی داشته باشند اضافه کرد: فردی باید الگو قرار بگیرد که در تمام موضوعات زندگی برتر باشد.

مومن با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در همه موضوعات زندگی برای بانوان عالم الگو است اظهار کرد: صدیقه طاهره(س) به عنوان فرزندی برای پدر و مادر، همسری مهربان و مادری برای تربیت فرزند الگوی مناسبی برای بانوان است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیتی است که در جامعه ظهور و فعالیت سیاسی دارد بدون اینکه شخصیت خود را از دست دهد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه در شأن و شخصیت والای حضرت خدیجه(س) روایات متعددی نقل شده است اظهار کرد: این بانو نیز به عنوان الگوی برتر در اسلام معرفی شده است.

مؤمن با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) در دین اسلام بسیار تاثیر گذاشت تصریح کرد: عالمه و فاضله بودن ویژگی بارز این بانوی بزرگوار است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) بسیار با علمای سایر ادیان جلسه و مناظره می‌گذاشتند، اضافه کرد: این اقدام موجب شد حقیقتی از دین در دل این بانوی گرامی به وجود بیاید و محبت پیامبر اکرم(ص) در دل او رسوخ کند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خدا باوری و خدا محوری در زندگی حضرت خدیجه(س) موجب رسیدن به این مقام و رتبه عظیم شد، اضافه کرد: به همین دلیل خداوند و به پاس قدردانی از این بانوی گرامی، فرزندی به نام فاطمه زهرا(س) را به وی هدیه کرد.

مؤمن با بیان اینکه محبت خاصی میان پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) برقرار بود، اظهار کرد: این عشق موجب شد تا زمانی که حضرت خدیجه(س) در قید حیات بودند، پیامبر اکرم(ص) همسر دیگری در اختیار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) ثروتمندترین بانو در تاریخ جزیرةالعرب بود اضافه کرد: این بانوی بزرگوار پس از عقد زناشویی به پیامبر اکرم(ص) می‌گوید، کنیز شما هستم و تمام اموال من در خدمت شما و اسلام است.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) از برترین بانوان بهشت است تصریح کرد: این بانوی گرامی بهترین همسر نبی مکرم اسلام و ام‌المؤمنین است.

مؤمن با اشاره به اطاعت‌پذیری مثال‌زدنی حضرت خدیجه(س) نسبت به همسر خود اظهار کرد: نبی مکرم اسلام به حضرت خدیجه گفت اگر می‌خواهی در مسیر ایمان قرار بگیری پس از شهادت به من، باید به ولایت علی‌بن‌ابیطالب(ع) هم ایمان بیاوری که وی بدون وقفه با امیرالمؤمنین(ع) بیعت کرد و نخستین بانویی بود که به ولایت علی(ع) ایمان آورد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول