اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

برپایی محافل تلاوت قرآن در 200 مسجد اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان در بیش از 200 مسجد استان اردبیل طرح تلاوت قرآن کریم به شکل گروهی و جمعی برگزار می‌شود.

برپایی محافل تلاوت قرآن در 200 مسجد اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری محافل و مجالس قرآنی در اردبیل اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان که به نام بهار قرآن مشهور و لقب گرفته است با برگزاری محافل و مجالس قرآنی سعی داریم همه افراد جامعه از آثار قرآن کریم و کلام نورانی الهی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برپا شدن سفره‌های فضیلت و رحمت الهی همراه با تلاوت قرآن به نور جامعه کمک کرده و سبب می‌شود تا با یک استحکام رابطه شاهد حرکت وحدت‌آفرین افراد جامعه باشیم.

ستوده خاطر نشان کرد: در سایه قرآن و ندای آسمانی این کلام الهی بیش از هر زمان دیگر جامعه به سمت تهذیب و سعادت حرکت می‌کند و به یقین سلامت جامعه نیز تضمین شده و تک‌تک افراد به سمت تعالی واقعی روحی و روانی حرکت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل قرآن را مددرسان انسان‌های آگاه و بیدار در نشر نور و برکت واقعی توصیف کرد و ادامه داد: دست زدن به این کلام گوهربار و کتاب سعادت‌آفرین سبب می‌شود تا گناهان انسان شسته شده و جای آلودگی‌ها را ایمان و تقوای الهی بگیرد.

 

در حد انتظار استقبال از جمع‌خوانی قرآن کریم نشده است

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به انجام مراسم معنوی جمع‌خوانی قرآن کریم در ماه رمضان همزمان با سایر استان‌های کشور در اردبیل گفت: این مراسم در مصلای اردبیل در حال اجرا است که برگزاری آن نور و رحمت و برکت را به یقین نصیب جامعه می‌کند.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری افزود: در این مراسم جمع‌خوانی شاهد حضور جوانان و نوجوانان و علاقمندان به قرآن هستیم اما آن گونه که انتظار داشتیم حضور گسترده و آگاهانه آحاد جامعه را در این مراسم شاهد نیستیم.

وی تصریح کرد: دلیل آن شاید تجربه اول ما در برگزاری چنین برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم باشد که سعی می‌کنیم هر روز یک جزء قرآن کریم را به همت قاریان ممتاز استان تلاوت کرده و از ثمرات این کلام نورانی بهره ببریم.

مشهوری از تمام رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و خبرگزاری‌ها خواست با تبلیغ و ترویج این فرهنگ ناب زمینه حضور آحاد مردم جامعه را در این محافل فراهم آورند تا انگیزه ارزشی و معنوی بیش از گذشته در جامعه ظهور و بروز پیدا کند.

 

برگزاری هزار ختم جمعی قرآن در اردبیل

در ادامه این نشست سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل نیز از برگزاری هزار برنامه ختم دسته جمعی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان توسط کانون‌های مساجد استان خبر داد.

نادر سقا گفت: در این برنامه سعی داریم همه افراد جامعه را مشارکت دهیم و مسابقه حفظ و مفاهیم 40 حدیث نیز همچون سال‌های گذشته با موضوع کار، تلاش و معیشت به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی اجرای طرح تلاوت نور و جلسات تفسیر آیات قرآن کریم را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: قرار بود برنامه قرآنی 1446 در اردبیل برگزار شود اما به دلیل متمرکز برگزار شدن این برنامه در برخی از استان‌ها اجرای آن حذف شده است و قرار است در استان‌های همجوار اجرای آن را شاهد باشیم.

سقا کشف استعدادهای فرهنگی، هنری را از دیگر اهداف کانون‌های مساجد اعلام کرد و اظهار داشت: کانون‌های مساجد در جهت تعامل و ارتباط نزدیک با جوانان و نوجوانان به ویژه در محلات سعی می‌کند فضا و استعدادهای نهفته را در مسیر بارور شدن اندیشه‌های متعالی به کار بگیرد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول