اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

برای تعمیم قرآن در جامعه کارهای اساسی صورت گیرد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: باید قرآن کریم را با عظمت کامل شناخت و هم به نسل جوان و جامعه تعمیم بدهیم و اقدامات بهتر، اساسی‌تر و برنامه‌ریزی‌های مشخص و هدفدار در این زمینه انجام شود.

برای تعمیم قرآن در جامعه کارهای اساسی صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی پیش از ظهر امروز در نشست رابطین قرآنی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان اظهار داشت: طی 33 سال گذشته کارهای خوبی در زمینه مسائل قرآنی و مذهبی انجام شده، اما نسبت به بعضی کشورهای اسلامی از نظر ظاهری نسبت به موضوعات قرآنی باید کارهای بیشتری در کشورمان انجام شود.

وی افزود: باید قرآن کریم را با عظمت کامل شناخته و هم به نسل جوان و جامعه تعمیم بدهیم، نباید به شرایط موجود بسنده کرد، راه درازی در پیش داریم و باید اقدامات بهتر، اساسی‌تر و برنامه‌ریزی‌های مشخص و هدف‌دار در این زمینه انجام شود تا به هدف نزدیک شویم.

وی بیان داشت: بسیاری از مسائلی که امروز گریبان‌گیر جهان اسلام و کشور است به دلیل عمل نکردن به بعضی دستورات الهی بوده و در این راستا لازم است سیاستی تدبیر شود که قرآن کریم را از مرحله کلام و قرائت به بطن جامعه و عمل بیاوریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان افزود: با توجه به شرایط کنونی و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی اگر عمل کردن به یک آیه از قرآن کریم و آن هم جلوگیری از اسراف، ملاک اصلی کار ما قرار گیرد به راحتی بر مشکلات غلبه می‌کنیم.

وی گفت: قرآن کریم کلید سعادت دنیا و آخرت است که باید محور کار را این کتاب الهی قرار داده و آن را تعمیم دهیم و تعمیم دادن قرآن به معنی عمل به آن و کاربردی کردن دستورات کتاب الهی است.

وی افزود: برای شناساندن نهج‌البلاغه و تعمیم این کتاب بزرگ نیز باید در جامعه کار شود و همه دست به دست یکدیگر داده و با اراده جمعی در این راه گام برداریم تا در سطح استان به نتیجه برسیم.

کمالی خاطرنشان کرد: باید کارها تداوم داشته و با هماهنگی و مشارکت اقدام شود، زیرا در غیر این صورت اجرای آن امکان‌پذیر نیست.

کمالی افزود: با وجود تلاش بسیار و امکانات فراوان دشمنان نظام در جنگ فرهنگی موفق نبوده‌اند، زیرا کلام حق برنده و اثرگذار است.

کمالی تصریح کرد: وجود 18 هزار شبکه تلویزیونی مستکبران در سراسر دنیا و 5 میلیارد سایت اینترنتی مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر این دشمن قدرتمند شایسته تقدیر است و باید قدر این شرایط را دانسته و توجه بیشتری به مسائل داشته باشیم.

وی اذعان داشت: مستکبران اسلام‌ستیزی را در برنامه اول خود در سراسر دنیا قرار داده‌اند و همه فکر و تلاش آنها برای مقابله با اسلام است، زیرا اهمیت اسلام و قرآن آنها را به وحشت انداخته و می‌دانیم که وعده خداوند قطعی است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول