اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزوده شدن پنج بخش تخصصی

نمایشگاه تخصصی قرآن و عترت در البرز کار خود را آغاز کرد

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: با افزوده شدن پنج بخش تخصصی نمایشگاه تخصصی قرآن و عترت در البرز کار خود را آغاز کرد.

نمایشگاه تخصصی قرآن و عترت در البرز کار خود را آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان البرز، مجتبی ابراهیمی عصر امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه قرآن و عترت در استان البرز افزود: نمایشگاه امسال شامل 12 بخش است که 5 بخش آن امسال به این نمایشگاه افزوده شده است.

وی برپایی نمایشگاه قرآن و عترت را یکی از اتفاقات خوب فرهنگی در این استان برشمرد و افزود: استفاده از توان فرهنگی این استان می‌تواند در رشد و اعتلای آن تأثیرات فراوانی را داشته باشد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای 12 بخش نمایشگاهی پرداخت و گفت: نخستین بخش نمایشگاه عفاف و حجاب است که شامل دو زیرمجموعه است که عرضه محصولات مد و لباس ایرانی و اسلامی و همچنین عرضه محصولات فرهنگی عفاف و حجاب به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی ایجاد شده است.

ابراهیمی بخش نشر مکتوب و الکترونیک را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در بخش نشر الکترونیک تمامی نرم افزارهای متناسب با حوزه علوم قرآنی به صورت یک جا ارایه می‌شود.

وی افزود: در این راستا در بخش نشر مکتوب نیز با استفاده از یک ناشر عمومی شناخته شده کشوری همه کتب مرتبط با علوم قرآنی و اهل بیت عرضه خواهد شد.

ابراهیمی بخش هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی را از دیگر بخش‌های این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: آثار حجمی، سفال، تابلو‌فرش، کتابت قرآن روی فلز از دیگر بخش‌های جنبی بخش هنرهای تجسمی و نمایشی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: بخش عترت که شامل سه زیر مجموعه است نیز از دیگر بخش‌های تخصصی این نمایشگاه محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: در بخش عترت با استفاده از اساتید حوزوی با عنوان سفیران هدایت به شبهات علوم دینی و قرآنی مراجعه کنندگان پاسخ داده می‌شود.

ابراهیمی بخش مهدویت را یکی دیگر از زیرمجموعه‌های بخش عترت دانست و گفت: در این بخش نیز تمامی محصولات فرهنگی و قرآنی و نرم‌افزاری تهیه شده توسط بنیاد مهدویت به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز سومین زیر مجموعه بخش عترت را سنتی فاخر و آیینی تعزیه پیرامون عزاداری امام حسین (ع) برشمرد.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود گفت: در این راستا فیلم‌های برگزیده که موضوعیت قرآن و عترت را نیز داشته باشند با زیرنویس قرآنی و سندیت قرآنی به نمایش گذاشته می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز راه‌اندازی بخش کودک و نوجوان را که  بزرگترین بخش نمایشگاهی محسوب می‌شود را با 19 غرفه عنوان کرد و افزود: در این بخش تمامی نرم افزارها و کتب قرانی و روش‌های مختلف حفظ و تلاوت قرآن به کودک ارائه می‌شود.

این نمایشگاه از امروز به مدت ده روز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز دایر است.

انتهای‌پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول