اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

حق‌الزحمه پرداختی مربیان قرآن در شأن آنها نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حق‌الزحمه پرداختی برای مربیان قرآنی در شأن و رتبه آنها نیست و باید توجه ویژه به حق و حقوق آنها شود.

حق‌الزحمه پرداختی مربیان قرآن در شأن آنها نیست

حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استقبال مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ما از حضور در برنامه‌های قرآنی و خرید کتاب‌های این حوزه بسیار بالاست و این نشان‌دهنده ترویج و رونق گرفتن فرهنگ قرآنی در این کشور است.

وی با اعلام اینکه حق‌الزحمه پرداختی برای یک مربی در شأن و عظمت کار انجام شده این مربیان نیست، افزود: سیره معصومان نیز آن را تایید نمی‌کند چرا که امام حسین (ع) دهان مربی قرآن فرزندش را پر از سکه طلا کرد چرا که به اهمیت و حساسیت کار و فعالیت قرآنی به خوبی واقف بود.

این مسئول بیان داشت: گلایه ما از این بابت که حق جامعه قرآنی بر این است که عادلانه برخورد شده و حق و حقوق مربیان نادیده گرفته نشود به جاست.

ستوده از مربیان قرآنی به عنوان صف مقدم موضوع فراگیری قرآن و ترویج و رونق آشنایی با کلام الهی یاد کرد و گفت: موسساتی که امروز در حوزه قرآنی فعالیت دارند به دلیل کمبود اعتبار نمی‌توانند از مربیان شایسته و کارآمد استفاده کنند که این خود گاه ضربه‌ای‌ به حوزه فراگیری قرآن وارد می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پاسخ به سئوالی در خصوص فعالیت شورای عالی قرآن و برگزار نشدن و جلسات آن در استانداری ابراز داشت: این شورا چند صباحی است در زیر مجموعه فرهنگ عمومی قرار گرفته و تاکنون دو جلسه با کارشناسان قرآنی با هدف برنامه‌ریزی درست و دو جلسه اعضای شورا در محضر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار شده است.

وی افزود: در جلسات کارشناسی که با محوریت تقویت برنامه‌های قرآنی نظیر نمایشگاه علوم قرآنی و ترویج و رونق فرهنگ اصیل قرانی برگزار شده سعی کردیم به هر نحو ممکن از فعالان این عرصه حمایت کنیم.

دعوت از اساتید کشوری برای تربیت مربیان قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ماه مبارک رمضان را ماه بهار قرآن توصیف کرد و ابراز داشت: در این ماه علاوه بر برگزاری جشنواره قرآنی نغمه‌های وحی در نمین، برنامه‌های انس با قرآن در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شده و تا پایان ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با دعوت از اساتید تراز اول کشور نشست مربیان قرآنی و مسئولان موسسات برگزار شده که تا کنون از اساتید برجسته کشوری نظیر بهرام‌پور، خاجعلی و سلیمی در این زمینه دعوت شده تا در استان اردبیل حضور پیدا کنند.

ستوده برنامه تجلیل از پیشکسوتان و خادمان قرآنی شمال غرب کشور در اردبیل، برپایی کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن و همچنین جزء خوانی را از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

این مسئول در پایان به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با همکاری کانون فرهنگی و هنری مساجد مسابقه بزرگ قرآنی 1446 در ماه رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول