اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی:

طرح پزشک خانواده نیازمند برپایی جلسات توجیهی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: جلسات توجیهی پیرامون طرح پزشک خانواده باید بیشتر برپا شود تا جامعه برای اجرای این طرح آمادگی لازم را پیدا کند.

طرح پزشک خانواده نیازمند برپایی جلسات توجیهی است

ولی رستم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دستورالعمل نحوه اجرایی شدن این طرح در فضای مجازی منتشر شده است ولی به نظر می‌رسد تعدادی از پزشکان، آن را مطالعه نکرده‌اند، پس انتظار می‌رود نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در سه سطح اجرا خواهد شد، اضافه کرد: در سطح نخست پزشک عمومی با تیم همراه، سطح دوم پزشک متخصص با تیم خود و در سطح سوم نیز پزشک فوق متخصص با همراهی تیم خود شامل پرستار یا ماما به مردم خدمات ارائه خواهند داد.

رستم‌زاده اضافه کرد: پزشک‌های عمومی که نسبت به همکاری مبادرت می‌کنند باید با رعایت استانداردهای فیزیکی و شرایطی که معاونت درمان و سازمان‌های بیمه‌گر اعلام کرده‌اند مطب خود را برای اجرای این طرح آماده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همراه پزشک، ماما یا پرستار نیز به ارائه خدمات تخصصی همت خواهند کرد باید فضای فیزیکی مناسبی در اختیار داشته باشند بنابراین افرادی که مطب کوچکی دارند از اکنون مقدمات کار را فراهم کنند، همچنین از طرف دیگر ویزیت پزشکان عمومی و دارو رایگان است اما در سطح دوم و سوم باید فرانشیز اخذ شود.

رستم‌زاده ادامه داد: پیش‌بینی شده است تعداد بیمارانی که هر پزشک زیرپوشش قرار خواهد داد حدود دو هزار و 500 نفر است و برای هر یک حدود یک هزار و 750 تومان لحاظ شده است، اما چندین بار نسبت به میزان مبالغ فوق انتقاد شده است که امیدواریم در این ارتباط تصمیم‌های خوبی اتخاذ شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: عدالت در نظام سلامت، دسترسی آسان و ارزان به خدمات بهداشتی و درمانی، جلوگیری از هدررفت هزینه‌های درمان از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این طرح قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول