اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

طرح پزشک خانواده بوشهر زودتر از موعد اجرا ‌می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در صورت مهیا بودن شرایط و امکانات مورد نیاز تلاش می‌کنیم طرح پزشک خانواده را زودتر از موعد مقرر در بوشهر اجرا کنیم.

طرح پزشک خانواده بوشهر زودتر از موعد اجرا ‌می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالمحمد خواجه‌ئیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پزشک خانواده در بوشهر قرار است از اول مهرماه آغاز شود اما در صورت فراهم بودن شرایط تلاش می‌کنیم این طرح زودتر اجرا شود.

وی افزود: بر اساس طرح پزشک خانواده هر 2 هزار و 500 نفر در استان بوشهر یک پزشک خانواده باید داشته باشند و هر 4 پزشک نیز یک تیم سلامت 17 نفره را تشکیل می‌دهند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح باید با داشتن مدارک لازم از جمله شناسنامه و کارت ملی اعضای خانوار به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

خواجه‌ئیان گفت: قبل از صدور دفترچه بیمه واحد، افراد می‌توانند از همان دفترچه‌های قبلی استفاده کنند که به مهر پزشک خانواده نیز ممهور خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح پزشک خانواده فعلا در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار نفر اجرا نمی‌شود و فعلا برای شهرهای بالای 20 هزار نفر است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه اجباری برای خانواده‌ها و پزشکان برای ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده نیست گفت: سرشماری از خانواده‌ها، ثبت‌نام پزشکان، انعقاد قرارداد با پزشکان و تشکیل تیم سلامت از برنامه‌های اجرای طرح پزشک خانواده است و نهایتا خانواده‌ها پزشک خانواده خود را مشخص و ویزیت پایه‌ای انجام می‌شود.

خواجه‌ئیان بیان کرد: بعد از ویزیت، معاینه اولیه انجام و در پرونده سلامت بیمار وارد و دفترچه توسط پزشک مهر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر 4 پزشک در طرح پزشک خانواده تحت مدیریت یک مرکز درمانی قرار می‌گیرند گفت: سرشماری خانوارهای شهرستان‌های گناوه و کنگان به صورت 100 درصد و شهرستان‌های بوشهر و دشتستان نیز 50 درصد و دشتی 46 درصد انجام شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار، 44 پزشک عمومی نیز در طرح پزشک خانواده در استان بوشهر ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول