اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم صورت گرفت

انصراف 100 نفر از پزشکان از اجرای طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: 102 نفر از پزشکان قمی به نشانه اعتراض به اجرای طرح پزشک خانواده در قم طی نامه‌هایی جداگانه به دانشگاه علوم پزشکی انصراف خود را از اجرای این طرح اعلام کردند.

انصراف 100 نفر از پزشکان از اجرای طرح پزشک خانواده

نماینده پزشکان مخالف اجرای طرح پزشک خانواده در حاشیه تجمع اعتراض‌آمیزی که در مسجد محمدیه برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: در این همایش بیش از 140 نفر شرکت کرده‌اند که به بدنه این طرح اعتراض جدی دارند.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های طرح پزشک خانواده افزود: این طرح به دلیل کارشناسی نبودن مشکلات بسیاری را به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به معلوم نبودن منبع بودجه آن اشاره کرد.

این پزشک قمی به دیگر مشکلات طرح پزشک خانواده اشاره و ابراز کرد: هنگامی‌ که یک پزشک مجبور به ویزیت تعداد دو هزار بیمار شود به طور قطع از کیفیت کاری آن کاسته می‌شود.

نماینده پزشکان معترض به دیگر پزشکانی که برای مشارکت در اجرای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پزشکان از این راه کسب درآمد می‌کنند ممکن است با اعلام انصراف و یا مخالفت با اجرای این طرح با مشکل مواجه شوند به همین دلیل نباید گفت همه کسانی که در این طرح مشارکت می‌کنند موافق اجرای آن هستند.

وی با بیان اینکه ممکن است پزشکان معترض با مشکلات معیشتی روبه‌رو شوند تصریح کرد: طرح پزشک خانواده به گونه‌ای طراحی شده که اگر پزشکی به هر دلیلی نخواست در این طرح مشارکت کند حق بیمه او قطع می‌شود ولی با این وضعیت پزشکان معترض زیر بار زور نمی‌روند.

این پزشک قمی بیان کرد: کسانی که بر اجرای این طرح پافشاری می‌کنند به سلامت بیماران نمی‌اندیشند بلکه آنچه که به آن اهمیت می‌دهند ویزیت دو هزار بیمار است تا بتوانند به میزان حقوقی که دولت آن را وعده داده است برسند.

وی اظهار کرد: پزشکی که بخواهد کار با کیفیت انجام دهد و سلامت بیمار برای وی اهمیت داشته باشد در اجرای این طرح مشارکت نمی‌کند.

نماینده پزشکان معترض به دو طوماری که توسط پزشکان در همایش‌های جداگانه امضا شد اشاره و تصریح کرد: این طومارها به استانداری و به دفتر نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول