اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

طرح پزشک خانواده مشکل منابع مالی ندارد

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حمایت همه ‌جانبه وزیر تعاون از این برنامه ملی منجر شد حضور تمامی سازمان‌های بیمه‌گر را در این برنامه داشته باشیم و نگرانی از منابع و مشکلات زیرساختی نداریم.

طرح پزشک خانواده مشکل منابع مالی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرضیه وحیددستجردی پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه طرح پزشک خانواده در مجتمع دانشگاهی علوم پزشکی پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت:‌ در اجرای طرح پزشک خانواده خرسندیم و امروز این استان در کشور به عنوان چهارمین استانی است که این طرح را اجرا کرده است.

این مسئول افزود:‌ مردم شایسته بالاترین خدمتگزاری هستند و از این بابت باید خدا را سپاس داشته باشیم که امروز آغازگر نظام تحولی در سلامت هستیم.

وزیر بهداشت گفت:‌ در این مقطع بزرگ و تاریخی از نظام سلامت در کشور، در شهرها و روستاها این کار بزرگ را به ظهور برسانیم.

وحیددستجردی ادامه داد:‌ در این مسیر مصوبات خوب مجلس را داشتیم و نمایندگان قبلی و فعلی در تصویب برنامه پنجم توسعه زحمات فراوانی کشیدند و برنامه پزشک خانواده از مصوبات برنامه پنجم و شورای اسلامی است که از تصویب این برنامه باید تشکر کنیم.

وی تصریح کرد:‌ امروز دو حوزه وزارت تعاون و بهداشت مسئولیت اجرای این برنامه را داریم و حمایت همه‌جانبه وزیر تعاون از این برنامه ملی منجر شد تمامی سازمان‌های بیمه‌گر را در این برنامه داشته باشیم و نگرانی از منابع و مشکلات زیرساختی نداریم.

این مسئول یادآور شد:‌ در ابتدای راه هستیم و شأن مردم این است که گفتار رهبری جامه عمل پوشانده شود و برنامه پزشک خانواده برنامه‌ای است که پاسخگویی به مردم را در نظام سلامت تسهیل می‌کند و مردم رنج و دغدغه پرداخت از جیب و سرگردانی در سیستم ارائه خدمات نخواهند داشت.

وحیددستجردی خاطرنشان کرد: ‌این برنامه در بیش از 40 کشور دنیا اعم از توسعه یافته در حال انجام است و رضایت 100 درصدی مردم را داشته است.

وزیر بهداشت عنوان کرد:‌ پرونده الکترونیک سلامت و گرفتن بازخورد از پزشکان تخصصی، بهترین خدمات سلامتی را با کمترین هزینه از جیب، در اختیار مردم قرار می‌دهد.

این مسئول متذکر شد: در حال حاضر 10 درصد فرانشیز از جیب مردم پرداخت می‌شود در حالی که در پزشک خانواده  این رقم به پنج درصد کاهش می‌یابد.

وحیددستجردی بیان داشت:‌ باید تاخیرهای نظام سلامت در گذشته را جبران کرده و در طرف مدت کوتاهی این برنامه را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: حتما در این مسیر خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهیم و مردم به آسانی از خدمات بهره‌مند می‌شوند و برخی ارتباطات نادرست مثل زیرمیزی در این برنامه از بین خواهد رفت و امیدواریم این پدیده  با برنامه پزشک خانواده از کشور رخت بندد و حتما با این برنامه اشتغال گروه‌های خوبی را خواهیم داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد:‌ در این طرح پزشک کم داریم و هرچه جامعه پزشکی مشارکت کند هر اندازه متقاضی وجود داشته باشد ظرفیت بکارگیری را داریم.

این مسئول  با اشاره به اینکه اگر در برخی استان‌ها تعداد پزشکان بیش از حد نیاز باشد، گفت: ‌با تدبیری که انجام شده در برخی درمانگاه‌هایی که برای هر 30 هزار نفر جمعیت طراحی شده‌اند و مراکزی از این قبیل، امکان بکارگیری پزشکان متقاضی دیگر وجود دارد.

وحیددستجردی یادآور شد:‌ افراد می‌توانند از پزشکان دم دست در اقوام و فامیل هم استفاده کنند. همچنین‌ هیچ مشکلی در برنامه پزشک روستایی و شهری خانواده نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امروز بعد از رفع کردن چالش‌های نسخه «صفر یک»، امروز «نسخه صفر دو» را در برنامه داریم و باز هم اگر نیاز باشد نسخه‌های بعدی را در برنامه داریم.

وزیر بهداشت اذعان داشت: ‌با توجه به اینکه این برنامه‌ای ملی است، هر جا می‌رویم مردم به عنوان درخواست اجتماعی از ما، اجرای برنامه پزشک خانواده شهری را خواستار هستند.

این مسئول در پایان متذکر شد: با حضور نمایندگان متعهد در مجلس نگرانی برای تامین منابع مالی طرح پزشک خانواده نداریم.

انتهای‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول