اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت و درمان دشتی:

طرح پزشک خانواده در خورموج اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: پزشک خانواده به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رخداد نظام سلامت در شهر خورموج است که بزودی اجرا می‌شود.

طرح پزشک خانواده در خورموج اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی پرویز احمدی ظهر امروز در نشست شورای اداری دشتی افزود: با اجرای برنامه پزشک خانواده شهر، مردم از خدمات ویزیت، دارو، تزریقات و پانسمان به صورت رایگان در سطح اول برخوردار شده و در صورت ارجاع به نزد متخصص فقط 10 درصد حق ویزیت پرداخت می‌کنند.

وی انتخاب پزشک توسط خود افراد، تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، دریافت خدمات بهداشتی به صورت رایگان و با کیفیت بهتر و برقراری عدالت در سلامت را از جمله مزایای این طرح بزرگ و ملی یاد کرد.

احمدی ضمن دعوت از پزشکان عمومی و متخصص برای ثبت‌نام در این طرح ملی، از شهروندان شهر خورموج خواست با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی شهید الیاس احمدی و امام حسن مجتبی (ع) اطلاعات و مشخصات خانواری خود را در سامانه سلامت ایرانیان ثبت کنند.

امام جمعه خورموج نیز گفت: همواره انسان باید آگاه باشد که از نعمت‌های خدا در چه مسیری استفاده کند تا مرتکب کفران نعمت‌های الهی نشود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح ادامه داد: شکر زبانی نعمتی از جانب خداوند است و مرحله مهمّی که در موضوع شکر مورد غفلت واقع شده مرحله عملی است.

وی تصریح کرد: شکر عملی ثمره دو مرحله شکر قلبی و زبانی است و ما باید از نعمت الهی چشم، گوش و زبان، بهترین بهره‌برداری را در راه خدا انجام دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی یادآور شد: فراوانی نعمت، کسب فضائل اخلاقی و دوری از زشتی‌ها، دوام و ثبوت نعمت، ایمن بودن از انواع بلاها، و آثار اخروی شامل، کسب پاداش الهی و دوری از عذاب اخروی این است که اگر همه افراد جامعه تمام نعمت‌هایی که در دسترس دارند را ببینند و از آن‌ها استفاده بهینه کنند می‌‌توانند با برنامه‌‌ریزی دقیق مسائل و مشکلات اجتماعی موجود را برطرف کنند.

مصلح به فضائل شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: هر شب قدر ارزش آن بیش از 70 سال عبادت است و قرائت هر آیه قرآن در ماه رمضان برابر با 6 هزار و 600 قرائت آیه در ماه‌های دیگر است.

وی خاطر‌ نشان کرد: اگر انسان بداند که چه فضائلی در ماه رمضان وجود دارد تمام ماه‌های سال حاضر می‌شد که روزه بگیرد.

وی به پنجم مرداد سالگرد نخستین نماز جمعه در تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در شش هزار شهر کشور نماز جمعه برگزار می‌شود و در شهرستان دشتی در حال حاضر در دو شهر خورموج و کاکی نماز جمعه در حال برگزاری است و امیدواریم شاهد برگزاری نماز جمعه در آینده در شهر شنبه نیز باشیم.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول