اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس:

17 هزار نفر در چالوس پزشک خانواده‌شان را تعیین کردند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس گفت: 17 هزار نفر در چالوس پزشک خانواده خود را تعیین کردند.

17 هزار نفر در چالوس پزشک خانواده‌شان را تعیین کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، شهرام شکرزاده بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس با اشاره به افتتاح طرح پزشک خانواده مازندران به‌عنوان چهارمین استان کشور با حضور وزیر بهداشت و درمان در ساری اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه اجرا می‌شود و در آن هر فرد ایرانی زیر پوشش یک پزشک اختصاصی قرار می‌گیرد و تمام مراجعه و درمان و پیگیری‌ها و حتی ارجاع به سطوح بالاتر از طریق این پزشک صورت می‌پذیرد.

وی درباره فواید این طرح اظهار داشت: این طرح در سه سطح برگزار می‌شود که در سطح یک آن ویزیت توسط پزشک خانواده، تزریقات و پانسمان رایگان است.

شکرزاده ادامه داد: در سطح دو که متخصصان در آن فعالیت می‌کنند و نیز سطح سه که فوق تخصص‌ها را در خدمت دارد 90 درصد هزینه ویزیت توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود، ضمن اینکه در رابطه با بستری در بیمارستان نیز 95 درصد هزینه توسط بیمه تقبل می‌شود.

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای مردم از دیگر مزایای این طرح است، بیان داشت: در این پرونده سوابق پزشکی برای سال‌ها ثبت می‌شود و پیگیری‌های بعدی این بخش نیز توسط پزشکان خانوده صورت می‌پذیرد.

شکرزاده افزود: در این طرح علاوه بر جلوگیری از هزینه‌های زائد و غیرضروری، به نوعی اشتغالزایی خوبی برای فارغ‌التحصیلان نیز صورت می‌گیرد، ضمن اینکه مردم در صورت عدم رضایت از پزشک خود، می‌توانند در سال دو بار نسبت به تعویض پزشک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت از دیگر مزایای این طرح محسوب می‌شود، گفت: این طرح در سه ماهه اول حالت شناور دارد، بعد از این مدت در صورت تقاضای برخورداری از مزایای بیمه‌ای باید ارجاع از طریق سیستم و پزشک مورد نظر انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس از تشکیل کمیته اجرایی طرح پزشک خانواده در این شهرستان خبر داد و گفت: ورود داده‌های خانواده‌ها به سامانه انجام پذیرفته است.

وی تصریح کرد: در شهرستان چالوس تقریبا 17 هزار نفر جمعیت شهرستان پزشکان خانواده خود را تعیین کردند.

این مسئول از همراهی بیش از 60 متخصص در این طرح خبر داد و گفت: با استقبال خوبی که از سوی پزشکان و متخصصان صورت پذیرفته در سطح اول و دیگر سطوح مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول