اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

209 پزشک در طرح پزشک خانواده اراک ثبت‌نام کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از ثبت‌نام 209 پزشک در سامانه الکترونیکی برنامه پزشک خانواده اراک خبر داد.

209 پزشک در طرح پزشک خانواده اراک ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید رمضانی ظهر امروز در نشست ستاد راهبردی پزشک خانواده استان اظهار داشت: برای اجرای طرح پزشک خانواده در استان به همکاری 320 پزشک نیاز است.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده از شهریور ماه سال جاری تصریح کرد: 320 پزشک و 320 ماما برای اجرای این طرح در اراک مورد استفاده قرار خواهند گرفت که تاکنون 209 پزشک و 176 ماما در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: با توجه به اینکه هم از کارشناسان و هم از کاردانان مامایی برای این طرح نیرو جذب می‌شود در بحث تامین ماما نگرانی وجود ندارد، ولی در بحث جذب پزشکان به دلیل برخی از ابهامات موجود در طرح و نقدهایی که بر آن وارد است به تعداد پزشکان مورد نظر نرسیده‌ایم که امید است با اجرای این طرح این مشکل برطرف شود.

رمضانی گفت: این طرح‌ در شهرهای دلیجان، محلات، اراک، ساوه و خمین از شهریور ماه امسال به اجرا در می‌آید و سپس تمام شهرهای استان زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

به گفته وی با تقویت و ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به تدریج ثبت‌نام خانوارها توسط پزشکان در مناطق شهری استان آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: در حال حاضر 600 واحد بهداشتی در استان مرکزی وجود دارد که 40 درصد از آنها عمری بالای 20 سال دارند و نیاز است سالانه یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای تعمیر و نگهداری این مراکز بودجه در نظر گرفته شود.

بابک عشتری افزود: از سال 86 تاکنون تنها در یک سال بودجه معادل یک میلیارد و 50 میلیون تومان به این امر اختصاص یافت و در بقیه این سال‌ها این بودجه بین 900 تا 700 میلیون تومان بوده که این رقم بودجه برای این کار کافی نیست.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول