اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

روحانیت نباشد دین از بین می‌رود

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: عفاف و حجاب را باید از حوزه هنر جدا و به حوزه تربیت برد و این حوزه بدون حضور روحانیت از بهره‌گیری مناسبی برخوردار نیست چرا که روزی روحانیت نباشد دین هم از بین می‌رود.

روحانیت نباشد دین از بین می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در دیدار مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و هیئت همراه با تقدیر از تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، اظهار کرد: وهابی‌ها کودکانشان را در زمینه تعلیم و تربیت به مانند ما رها نکرده و فرزندان خود را از سنین دو سالگی آموزش می‌دهند تا جایی که این کودکان در بزرگسالی تا پای مرگ برای دفاع از عقیده خود ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در آموزش موفق شویم باید طرحی را ارائه کنیم که قبل از سنین کودکی انجام شود به طوری که امام رضا(ع) فرمودند "اگر فرزند پسرتان در شش سالگی نماز نمی‌خواند او را ملایم تنبیه کنید چرا که اگر این امر در او درونی نشود در 15 سالگی که مکلف می‌شود، نماز خواندن برایش به سختی جابه‌جا کردن کوه می‌شود".

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست تعلیم و تربیت باید ابتدا پدرها و مادرها را آموزش داده تا آنها بتوانند در محیط خانواده تربیت فرزندان را بر عهده گیرند چرا که اگر پدر و مادر مقید باشند فرزندان نیز از آنها الگوبرداری می‌کنند.

وی بیان کرد: برخی گمان می‌کنند که حجاب تنها برای زنان است در حالی که حجاب ابتدا برای مردان و سپس برای زنان نازل شده و تنها با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مداوم در زمینه حجاب و عفاف کاری از پیش نمی‌بریم چرا که باید راهکارها معقول، اصولی و دقیق باشد.

محمدی ادامه داد: عفاف و حجاب را باید از حوزه هنر جدا و به حوزه تربیت برد و این حوزه بدون حضور روحانیت از بهره‌گیری مناسبی برخوردار نیست چرا که روزی روحانیت نباشد دین هم از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: دشمن در ابتدا به روحانیت ضربه زد و سپس آرزو و حیله‌های خود را در بین جوانان شیوع داد به طوری که امروز میلیاردها تومان صرف ورزش می‌شود در حالی که کسی به فکر طلبه‌ها نیست تا جایی که حتی یک اتاق برای زندگی ندارند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر از نظر کمیت و کیفیت روحانی تربیت شده داشته باشیم روحانیون صالح مردم را هدایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در پاکستان 7 میلیون طلبه وهابی داریم اما در ایران برای جمعیت 70 میلیونی تنها 220 هزار طلبه وجود دارد که بخشی از آنها معمم و بخشی طلبه‌های جدید هستند.

وی افزود: حضرت محمد(ص) فرمودند: "دشمن با هر حربه‌ای می‌جنگد شما نیز با همان حربه پاسخش را بدهید" اما ما هزینه‌های گزافی را صرف ساخت و سازهایی می‌کنیم که گاه بدون استفاده است و من نمی‌دانم چرا ما عقده ساخت و ساز گرفته‌ایم و خدا می‌داند که پس از انقلاب چه تعداد ساختمان ساخته شده است.

محمدی در پایان گفت: در همدان حداقل 100 حسینیه ساخته شده که در طول سال بسته است و تنها در ایام محرم 10 روز باز می‌شود و سپس دوباره بسته می‌شود، مکتب امام حسین(ع) این نبود و ما برای فرهنگ و دین هزینه‌ای نکردیم.  

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول