اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر بابل:

جامعه روحانیت مبارز لاله‌آباد مازندران تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر بابل تشکیل جامعه روحانیت بخش لاله‌آباد را نتیجه پیگیری حجت‌الاسلام بابایی امام جمعه زرگرشهر برشمرد.

جامعه روحانیت مبارز لاله‌آباد مازندران تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن فلاح صبح امروز در جشن نخستین سالگرد تاسیس نماز جمعه زرگرشهر از بخش لاله آباد بابل اظهار داشت: در دین اسلام سه کنگره مهم روزانه، هفتگی و سالانه واجب شده است که نماز جماعت کنگره روزانه، نماز جمعه کنگره ماهانه و مراسم معنوی حج، کنگره سالانه است.

وی افزود: اگر به آثار و برکات این کنگره‌ها توجه کنیم در می‌یابیم که حکیمانه‌ترین تشریحات الهی در تشریح نمازهای جماعت، جمعه و حج خانه خداست و بر این اساس نماز جمعه عامل بقای اسلام و جامعه اسلامی است.

فلاح بیان داشت: تاسیس ستاد نماز جمعه در بخش لاله‌آباد به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این منطقه بوده و کارهایی که در یک سال گذشته در بخش لاله‌آباد که از مظلوم‌ترین بخش‌های بابل انجام شده به برکت تاسیس نماز جمعه و امام جمعه این شهر بوده است.

وی تصریح کرد: حضور مستمر امام جمعه بخش لاله‌آباد در دفتر ستاد سبب شده  است هم نماز جمعه و هم دفتر امام جمعه پایگاه خوبی برای پاسخ مسائل شرعی و پیگیری مشکلات مردم منطقه باشد.

فلاح با اشاره به اینکه مکان مصلی نماز جمعه زرگرشهر مناسب نبوده و باید گسترش یابد خواستار توجه و حمایت ویژه مسئولان کشور و مازندران از طرح توسعه مصلی این شهر شد.

وی تشکیل جامعه روحانیت بخش لاله‌آباد را نتیجه پیگیری حجت‌الاسلام بابایی امام جمعه زرگرشهر برشمرد و افزود: با توجه به اینکه طلاب این منطقه پراکنده بودند با محوریت امام جمعه، جامعه روحانیت شکل گرفت که برای رفع مشکلات فرهنگی بخش لاله‌آباد، 50 روحانی عضو این تشکل هستند.

فلاح بیان داشت: ساختمان جدید مصلی نماز جمعه بخش لاله آباد در سه طبقه شامل دفتر، محل تجمع روحانیان و پایگاه فرهنگی با اعتبار 150 میلیون تومان در دست احداث است که امیدواریم به‌زودی به بهره‌برداری رسد.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه شهرداری و شورای شهر زرگرشهر تازه تاسیس است و درآمد چندانی ندارد، نیاز است مسئولان توجه ویژه‌ای به بخش محروم لاله‌آباد داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول