اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت خبر داد

تشکیل جامعه روحانیت مبارز به زودی در گیلان

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت از تشکیل جامعه روحانیت مبارز گیلان به ‌زودی در این استان خبر داد.

تشکیل جامعه روحانیت مبارز به زودی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده عصر امروز در همایش بزرگ علما، روحانیون و طلاب در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به ارسال اساسنامه جامعه روحانیت مبارز مرکز به گیلان اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز در مرکز استان و در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز طبق اساسنامه جدید در مرکز گیلان تشکیل می‌شود و سازوکار آن تبیین شده است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه تشکیل جامعه روحانیت مبارز در شهرستان‌ها با محوریت امام جمعه است، تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز در مرکز استان با محوریت نماینده ولی فقیه در گیلان است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان به بومی‌سازی اساسنامه جامعه روحانیت مبارز با ویژگی شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: دبیرخانه جامعه روحانیت مبارز گیلان زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان فعالیت می‌کند.

وی سازماندهی، رشد و اعتلای روحانیت را از اهداف تشکیل جامعه روحانیت مبارز گیلان خواند و بیان کرد: ارشاد اقشار مردم و گروه‌های سیاسی، گسترش فضایل اخلاقی در جامعه، دفاع از اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و همچنین ارتباط با روحانیون دیگر مذاهب و ادیان از جمله اهداف تشکیل جامعه روحانیت مبارز گیلان است.

شفیعی‌زاده در ادامه با اشاره به تشکیل شورای زکات در استان‌ها خاطرنشان کرد: سال گذشته آیین‌نامه شورای زکات در مجلس به تصویب رسیده و پس از تایید شورای نگهبان به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان محوریت شورای زکات در استان‌ها را با نماینده ولی فقیه عنوان کرد و یادآور شد: دبیری شورای زکات با کمیته امداد است.

وی هدف از تصویب شورای زکات را آشنایی مردم با وظایف دینی آنها ذکر کرد و افزود: علما و روحانیون مسئول جمع‌آوری، تبلیغ و تشویق مردم برای زکات هستند.

شفیعی‌زاده با تاکید براینکه زکات جمع‌آوری شده، زیر نظر روحانی در همان منطقه هزینه می‌شود، اظهار کرد: تلاش برای انجام زندگی پاکیزه مردم و انجام فریضه اللهی از اهداف شورای زکات است ضمن اینکه روحانیون نسبت به امر زکات باید تدبیر کنند.

امام جمعه موقت رشت همچنین از بازسازی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خبر داد و تصریح کرد: مسئله امر به معروف و وضعیت فرهنگی جامعه مطلوب نیست و دغدغه تمام مسلمانان و نیروهای انقلابی است.

وی هدف شهدا و جانبازان در استقرار جمهوری اسلامی را حاکم شدن مبانی اسلامی در جامعه دانست و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند ایجاد زیربنای مناسب است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول