اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های آذربایجان‌غربی:

رسالت تبلیغی مهمترین وظیفه روحانیت است

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های آذربایجان‌غربی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی روحانیت شیعه رسالت‌های تبلیغی سنگین و جهانی را بر عهده دارند.

رسالت تبلیغی مهمترین وظیفه روحانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری در جمع روحانیان طرح هجرت، حمایت از مسئولان دلسوز و ولایی نظام توأم با انتقاد سازنده از نارسایی‌ها، حراست و پاسداری از وحدت و انسجام مردم و شناختن جایگاه و موقعیت اجتماعی روحانیان به عنوان مبلغان دینی را از جمله دیگر رسالت‌های تبلیغی روحانیت در عصر کنونی عنوان کرد.

وی شناخت عمیق از دین، دارا بودن شجاعت و شهامت، ناصح امین بودن، تبشیر و تنذیر را از جمله ابزارهای لازم برای مبلغ دینی برشمرد.

امام جمعه خوی ادامه داد: رسالت روحانیت در عصر حاضر بسیار سنگین است به طوری که در عصر کنونی ارتقای سطح فکر و اندیشه در جامعه اسلامی از جمله رسالت‌های تبلیغی روحانیت است.

به گفته وی، بالا بردن سطح فکر و اندیشه جامعه اسلامی، معرفی معارف قرآن به جوامع بشری، تبیین فرهنگ ناب اهل بیت (ع)، پاسخگویی به شبهات دینی، مبارزه با خرافات و انحرافات، دفاع و حمایت آگاهانه از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از مسئولیت‌های مهمی هستند که بر عهده روحانیت معظم گذاشته شده است.

شکوری بر مطالعه تاریخ سیاسی کشور تاکید و اضافه کرد: علاوه بر مطالعه تاریخ سیاسی ایران، ارزیابی آثار و برکات داخلی و بین‌المللی انقلاب اسلامی، تسلط بر حوادث و پدیده‌های منطقه و جهان، مطالعه کتب کلامی از قبیل احقاق الحق، المراجعات، عبقات الانوار و شب‌های پیشاور در آمادگی برای پاسخگویی به شبهات سیاسی، اعتقادی و فرهنگی ضروری است.

مسئول شورای فرهنگی عمومی در ادامه سخنان خود به آسیب‌های تبلیغاتی نیز اشاره کرد و افزود: مشکل عدم تطابق محتوای تبلیغات با نیازهای جامعه، ابتلا به سطحی‌نگری و ساده‌اندیشی، ورود در اختلافات مردم به صورت جانبدارانه، موضع‌گیری نسنجیده علیه بعضی از مسئولان نظام، ابتلاء به افراط و تفریط در موضع‌گیری علیه یا له اشخاص و جریان‌های سیاسی داخل نظام، نبود تحرک لازم به منظور اصلاح جامعه، عوام‌زدگی و از دست دادن رسالت پیشوایی مردم از جمله آفت‌هایی بوده که سر راه مبلغان دینی است.

امام جمعه خوی اظهار داشت: روحانیان باید در ماه مبارک رمضان تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در حد وسع، تبیین مسائل مستحدثه روزه رمضان، تأکید بر اخلاق خانواده، تشریح دیدگاه‌ها و مواضع مقام معظم رهبری در مسائل داخلی و بین‌المللی، تبیین شعار سال، تحلیل بیداری اسلامی و همکاری با پایگاه‌های مقاومت مساجد در اجرای طرح صالحان را در اولویت تبلیغاتی خود قرار دهند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول