اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای بهشهر:

کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهشهر نوسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز فن و حرفه‌ای شهرستان بهشهر گفت: کارگاه‌های آموزشی این مرکز برای افزایش سطح کمی و کیفی آموزش‌ها، تجهیز و نوسازی می‌شوند.

کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهشهر نوسازی می‌شوند

علی مهدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بهشهر با اشاره به استقبال شاغلان شرکت‌ها، کارخانجات، اداره‌ها و موسسات و نهادهای مختلف از برنامه‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: سال گذشته 70 دوره آموزشی در مرکز ثابت برگزار شد که 23 درصد شرکت‌کنندگان آن از افراد شاغل و 15 درصد دانشجو بودند و به‌طور کلی 20 درصد مهارت‌دیدگان مرکز را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های پیشرفته مربیان، تجهیز کارگاه‌ها به ابزار استاندارد و پیشرفته و جذب بیشتر کارآموزان، سه محور اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: آموزش و ارتقای مهارت شاغلان هم یکی از سیاس‌ های آموزش فنی و حرفه‌ای است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در نظر داریم با نوسازی و تجهیز کارگاه‌های آموزشی، سطح کمی و کیفی آموزش‌ها را ارتقا دهیم و به سمت مهارت‌های منجر به ایجاد اشتغال و درجه یک رفته تا زمینه اشتغال مولد و پایدار را برای جوانان فراهم آوریم.

مهدی‌پور با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در حوزه سنجش و ارزشیابی مهارت، تصریح کرد: به منظور سنجش صلاحیت مهارت کارآموزان و نیروی کار شهرستان در حرفه‌های مختلف، سال گذشته 6 هزار و 500 نفر در آزمون مربوطه شرکت کردند و برای 4 هزار و 400 نفر گواهینامه مهارت با کد  بین‌المللی صادر شد. همچنین در چهار ماهه نخست امسال، 2 هزار و 450 نفر مورد ارزشیابی قرار گرفتند.

* آموزشگاه‌های آزاد بازوان قدرتمند فنی و حرفه‌ای هستند

سرپرست مرکز فنی حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود، آموزشگاه‌های آزاد را یکی از بازوان قدرتمند سازمان فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: 82 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در این شهرستان داریم که در حال حاضر 65 آموزشگاه فعال هستند.

وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: در سه ماهه نخست امسال، 650 نفر به‌مدت 117 هزار نفرساعت در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد بهشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آموختند.

مهدی‌پور در ادامه گفت: در پی تعامل با نهادهای حمایتی، افراد مورد هدف از سوی کمیته امداد امام و بهزیستی به آموزشگاه‌ها معرفی و به صورت نیم‌بها یا رایگان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را یاد گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه طرح بازرسی از آموزشگاه‌ها با هدف بهبود سطح کیفی و توجه به معیارها و ملاک‌های آموزشی روز، اجرا می شود، گفت: در چهار ماهه نخست امسال، 84 مورد بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه و پنج مورد تذکر کتبی داشتیم.

وی گفت: در حال حاضر 65 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در هشت رشته مهارتی صنعتی و خدماتی فعالیت می‌کنند که برای ارتقای سطح دانش مربیان و آشنایی با دانش روز برای 57 نفر از آن‌ها در سال گذشته آموزش‌های ضمن خدمت برگزار شد.

* صدور 2860 پروانه مهارت برای شاغلان صنعت ساختمان

سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای بهشهر با بیان اینکه از سال گذشته در راستای اجرای تعیین مهارت شاغلان صنعت ساختمان، آزمون‌های مربوطه آغاز شد، گفت: سال گذشته، یک‌هزار و 160 کارگر ساختمانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که 750 نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند. همچنین در چهار ماهه نخست امسال، از 341 نفر آزمون مهارت فنی نیروی کار صنعت ساختمان به‌عمل آمد که 80 درصد آنها قبول شدند.

وی با بیان اینکه آزمون کارگران ساختمانی در 15 حرفه شامل اسکلت‌ساز، کارگر عمومی ساختمان، کارگر نقشه‌برداری درجه سه، کارگر عمومی درب و پنجره‌ساز، سنگ کار، قالب بند، کفراژ بند، آرماتوربند، کارگر نگهدار بتن، سفت کار، کاشی کار، بتن‌ساز و بتن ریز و کارگر عمومی سفت کار برگزار شد، بیان داشت: از ابتدای شروع طرح تعیین مهارت شاغلان صنعت ساختمان تاکنون، 2 هزار و 860 پروانه مهارت برای داوطلبان و متقاضیان این صنعت صادر شد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر، یکی از مزایای طرح مذکور را اجرای بیمه قشر زحمتکش کارگران ساختمانی عنوان کرد که آنها با حمایت دولت می‌توانند از تمامی مزایای بیمه مانند بازنشستگی، از کارافتادگی و خدمات درمانی استفاده کنند. بنابراین دارندگان پروانه مهارت می‌توانند پس از مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارائه مدارک لازم، خود و خانواده‌شان را بیمه کنند.

* دو بهشهری در لیست فنی‌های مازندران قرار گرفتند

مهدی‌پور با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در تیر ماه امسال، خاطرنشان کرد: از بین 204 شرکت کننده، 25 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در این لیست، محمد غزائیان در رشته فناوری طراحی گرافیک و وحید نظری در رشته آجر چینی از مهارت آموختگان بهشهری هستند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر تصریح کرد: این جوانان پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی مهارتی برای اعزام به مسابقات کشوری فراخوانده می‌شوند و نفرات برگزیده به مسابقات جهانی 2013 لندن اعزام می‌شوند.

وی در پایان متذکر شد: سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت 27 و 28 تیرماه با حضور 204 جوان ماهر استان به میزبانی مراکز نکا، بابل، قائمشهر، شماره دو ساری، شماره سه ساری، هتلداری ساری و کیاسر در رشته‌های آجرچینی، صافکاری، نقاشی خودرو، خیاطی، تاسیسات الکتریکی، ساخت و تولید، تراش و فرز CNC، کنترل صنعتی، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، طراحی وب، گرافیک، جوشکاری، آشپزی، شیرینی‌پزی و... برگزار ‌شد.

انتهای‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول