اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد

ارائه بیش از 645 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون مهارت‌آموزان 582 هزار و 625 نفر ساعت در مراکز ثابت و 63 هزار و 359 نفر ساعت در مراکز سیار این استان آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

ارائه بیش از 645 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای

نورالله سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: مهارت‌آموزی فعالیتی است که با ایجاد مهارت در افراد، موجب کاهش مخارج و افزایش کیفیت کار افراد می‎شود.

وی با اشاره به وجود نیروی انسانی متخصص در تمام مراکز، گفت: امروزه وجود یک نیروی انسانی متخصص در تمام مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی به وضوح دیده می‎شود و با توجه به اینکه آموزش فنی و حرفه‎‌ای موجب ارتقای مهارت و تخصص مورد نیاز در جامعه می‎شود، این آموزش‌ها یک نیاز اساسی است.

سعیدی با تاکید بر ضرورت به روز کردن آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای استان، افزود: با توجه به تصویب و ابلاغ نظام ملی مهارت و با هدف به روز کردن آموزش‎های مهارتی، زمینه آموزش مداوم‌العمر آحاد جامعه بین سطوح مختلف تحصیلی آماده شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری آموزش، سنجش و ارزیابی مهارت را از محورهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و ابراز داشت: در سنجش و ارزیابی مهارت به تعیین صلاحیت فنی کارآموزان آموزش دیده و معرفی‌شدگان از اصناف و متقاضیان آزاد پرداخته می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اداره‌کل دارای 19 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای است که در حوزه‌هایی از جمله آموزش علمی کاربردی، استاد شاگردی، آموزش حرفه‌های مشاغل خانگی، آموزش در مراکز ثابت فعالیت دارند.

سعیدی با اشاره به تعداد کارگاه‌ها و تعداد رشته‌های آموزشی در حال آموزش در این سازمان، گفت: در حال حاضر تعداد 144 کارگاه با 163 رشته آموزشی در این استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون مهارت‌آموزان 582 هزار و 625 نفر ساعت در مراکز ثابت و 63 هزار و 359 نفر ساعت در مراکز سیار آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول