اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان خبر داد

استقرار 10 درصد مراکز ثابت فنی و حرفه‌ای کشور در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر 10 درصد از مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اصفهان مستقر هستند و این مراکز در راستای افزایش توانمندی‌های مهارتی افراد فعالیت می‌کنند.

استقرار 10 درصد مراکز ثابت فنی و حرفه‌ای کشور در اصفهان

محمدعلی زارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های تقاضامحور به افراد از مهم‌ترین رویکرد‌های این اداره در سال جاری به شمار می‌رود، اظهار کرد: تمام آموزش‌های مهارتی باید به صورت هدفمند و مسئله‌محور به متقاضیان ارائه شود و این آموزش‌ها باید از سنین کودکی در میان افراد فراگیر شود.

وی اضافه کرد: به مرور زمان رشته‌های مهارتی به حد اشباع رسیده است و باید در راستای هدف‌دار بودن مهارت‌آموزی و دست‌یابی جوانان به اشتغال، رشته‌های جدید و مورد تقاضای بازار کار ایجاد شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر 10 درصد از مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اصفهان مستقر هستند و این مراکز در راستای افزایش توانمندی‌های مهارتی افراد فعالیت می‌کنند.

وی به اجرای طرح مهندسان فردا برای نخستین بار در سطح استان اشاره کرد و افزود: این طرح تنها به فصل تابستان اختصاص ندارد بلکه در تمام ایام سال در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان رشته‌هایی مانند سازه‌های ماکارونی، رباتیک، ساخت زیردریایی، ساخت هواپیما، روبات مسیریاب و دیگر رشته‌های مهارتی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت برای افراد زیر 12 برگزار می‌شود.

زارع با بیان اینکه شعار "هر ایرانی یک مهارت" سرلوحه سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار دارد، تاکید کرد: افراد جامعه ما برای ساماندهی مسائل شخصی خود باید حداقل از یک مهارت برخوردار باشند.

وی به توزیع دفترچه‌های ثبت‌نام دوره‌های مهارتی از سال گذشته در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: متقاضیان شرکت در دوره‌های مهارتی برای ثبت‌نام در این دوره‌ها می‌توانند با تهیه دفترچه از تمامی دوره‌هایی که در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد برگزار می‌شود به صورت سه ماه یک ‌بار مطلع شوند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول